Jöhetnek a jóárasított NIO ES8 modellek az európai piacra

0

Nagyot mennek most a kínai elektromos autók Norvégiában. Nem elég, hogy a BYD is már hivatalosan jelen van az országban az első 100 Tang SUV behajóztatása révén, de a vetélytárs NIO sem tétlenkedik.

Az egyik legsikeresebb márkaként idén május 6-án hivatalosan is eljutott odáig a NIO, hogy a hazai piac kereteit túllépve nemzetközi porondra lépjen, ami ebben az esetben az európia megjelenést célozza meg. Idén április elején érték el a 100 000 legyártott elektromos autót, így május 6-án egy sajtótájékoztató keretein belül fedték fel a korábban „Marco Polo” kódnéven futó terv részleteit, melyek középpontján a már ismert ES8 SUV áll.

„Május 6-án a NIO hivatalosan is bejelentette norvégiai piacra lépését a NIO Norway Press Conferenece rendezvényen, ezzel megtéve az első tengerentúli lépéseket. A NIO egy teljes értékű ökoszisztémát épít, amely magában foglalja az autókat, a szolgáltatásokat, a digitális élményt és az életstílust, valamint közösséget is épít.”

A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá az is, hogy az ES8 SUV és az ET7 szedán lesznek az első modellek a kontinensen. Az ES8 még idén elérhető, míg az ET7 majd csak jövőre érkezik. A tervek szerint nem csak autókat hoz a NIO, hanem egy komplett szolgáltatáscsomagot és infrastruktúrát is, melyből a legérdekesebb az akkucseretelep.

Bő egy hónap kellett csak a kezdeti tervek bejelentésétől számolva ahhoz, hogy a vonatkozó európai hatóság (EWVTA – European Whole Vehicle Type Approval) jóváhagyja az ES8 jelenlétét a kontinensen. A szabályozás (EU) 2018/858 néven került megszövegezésre és 2021 szeptember 1-től érvényes. Ez azt jelenti, hogy innentől a NIO autója jogosult arra, hogy hivatalosan árulják kontinensünkön és rendszámot is kaphasson. A NIO tervei szerint az első ES8-ak idén szeptemberben kerülhetnek az európai utakra, elsőként Norvégiában, majd rögtön utána további, nagyobb országokban is megjelenik a márka.

A sanghaji elektromos autós startup céget Willian Li alapította 2014-ben és azóta már olyan kiváló autókat mutattak már be, mint az ES8 és kisebb kivitele, az ES6. De jelen van a portfólióban az ET7 szedán és az EC6 crossover is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!