Nincs megállás az SUV forma hódító útján és ha ehhez még hozzávesszük a kínai elektromos autók egyre komolyabb minőségét és tudását, van mitől tartani az európai gyártóknak, ha egyszer eljutnak idáig.

Pont pár napja írtunk arról, hogy a NIO, ami egy kínai, elektromos autókat gyártó vállalat, már havi 3000 darabot ad el az ES8 SUV-ból, amit amúgy a Tesla Model X egyik helyi kihívójaként aposztrofálnak. Azon cikkünk végén egy teaser videót helyeztünk el, ami egy december 15-én érkező NIO modellről szólt, az ES6-ról. Most pedig örömmel jelenthetjük, hogy megrendezésre került a NIO Day 2018, melyről egy bő 1 órás videó is felkerült a Youtube-ra, aki szeretné, belenézhet:

A várt ES6 pedig befutott a nagyközönség elé! A külföldi újságírók közül, akik részt vettek az eseményen és megtekinthették a kiállított modellt, szinte mindegyikük elismerően nyilatkozott. Az ES6 2019 júniusától lesz megvásárolható, két kivitelben: Standardés Performance. Ami közös lesz biztosan mindkét modellben, az a duplamotor és az öszkerékmeghajtás jelenléte. Az elektromos motorokat a NIO maga fejleszti és gyártja.

Akkucsomag tekintetében mindkét verzió kétféle akkumulátorcsomaggal vásárolható majd meg: 70 vagy 84 kWh. Mindkét akkupakk folyadékhűtéses és 170Wh/kg energiasűrűségű. Külön hír, hogy a NIO 2019-ben lehetőséget ad majd a mostani ES8 tulajdonosoknak is, hogy frissítsék autójuk akkucsomagját a nagyobb, 84 kWh-s pakkra.

Lássuk, a két kivitel mit tartogat a leendő vásárlónak:

NIO ES6 Performance:

  • 70, vagy 84 kWh akkucsomag (folyadékhűtött, NCM811 cellákkal)
  • 430 vagy 510 km NEDC hatótáv
  • Duplamotoros és öszkerékmeghajtás alapáron
  • 400 kW csúcsteljesítmény (160 kW teljesítményű állandó mágneses motor elől, 240 kW-s indukciós motor hátul), 725 Nm nyomaték
  • Végsebesség: 200 km/h
  • Hosszúság: 4.85 méter, Szélesség: 2 méter, tengelytáv: 2.9 méter

NIO ES6 Standard:

  • 70, vagy 84 kWh akkucsomag (folyadékhűtött, NCM811 cellákkal)
  • 410 vagy 480 km NEDC hatótáv
  • Duplamotoros és öszkerékmeghajtás alapáron
  • 0-100 km/h gyorsulás: 5,6 másodperc
  • 320 kW csúcsteljesítmény (2db 160 kW állandó mágneses motorral)
  • Végsebesség: 200 km/h
  • Hosszúság: 4.85 méter, Szélesség: 2 méter, tengelytáv: 2.9 méter

karosszéria váza alumínium és szénszál keveréke, amiért a NIO jogosan remélheti az 5 csillagos töréstesztet. Az előzetes töréstesztek szerint a váz torziós merevsége 44.930 Nm/Deg, ami a Tesla Model X értékével szinte azonos.

Az ES6-ot hardveresen már most felkészítik az önvezető járművek időszakára, amit egy Mobileye EyeQ4 elnevezésű rendszer fog felügyelni.

Az árak (kedvezmények nélkül) pedig, amire szerintünk mindenki kíváncsi:

  • Standard (320 kW, 70 kWh): 358,000 jüan (≈$51,827)
  • Standard (320 kW, 84 kWh): 408,000 jüan (≈$59,065)
  • Performance (400 kW, 70 kWh): 398,000 jüan (≈$57,617)
  • Performance (400 kW, 84 kWh): 448,000 jüan (≈$64,856)