Egyre közelebb a végleges, sorozatgyártásra érett Microlino

0

A BMW Isetta szellemi örökösének is tartott Microlino 2.0 most újabb részleteket fed fel magából, ezzel még inkább kelendőnek mutatva a kis elektromos képességeit. Ezúttal az utastér részleteit tekinthetjük meg egy sorozatgyártásra érett prototípuson. Ezen már további apró módosítások is megfigyelhetők a tavaly márciusban megismert 2.0-s verzión látottakhoz képest.

Az alábbi képeken a már említett utasteret figyelhetjük meg, melyeken láthatjuk, hogy a külsőn megismert „cuki” stílusjegyek ott is folytatódnak. A sofőrt két kijelző fogadja, melyből a nagyobb a kormány mögött helyezkedik el és célja az autóval kapcsolatos információk és természetesen a sebesség kijelzése. A második, kisebb kijelző már a műszerfal közepén mutatja meg magát, melyen az utastérhez kapcsolódó funkciók, mint a klíma állítható. Fizikai gombokból nem sokat találunk, ennek az az oka a gyártó szerint, hogy így könnyebb lesz új funkciókat az autó szoftveréhez adni.

Ezen a harmadik prototípuson a legszembetűnőbb újdonság az elhúzható vászontető, amit az eddigieken nem láthattunk. A cég szerint ezt könnyedén el tudjuk húzni akár egy kézzel is. A vászontető a Microlino prémium-felszereltségű kiviteleiben felár nélkül kérhető, míg az egyszerűbb kiviteleknél ennek ára lesz.

Hasonlóan a Ford Mach-E megoldásához, itt sem lesznek fizikailag mozgó kilincsek, az ajtókat egy gomb megnyomásával lehet nyitni a fényszóróházon, de természetesen az autónak érzékelnie kell a kulcs jelenlétét is. Ezzel az elöl található ajtó magától felnyílik egy olyan állásba, ahonnan már könnyedén felhajtható.

A Microlino 2.0 végsebessége 90 km/h lesz és egyetlen töltéssel 200 km hatótávot lehet az akkupakkból kiautózni, melynek kapacitásáról még nincsenek végleges információk. A Microlino csupán annyit árult el, hogy az autóhoz járó 230V-os töltővel 4 óra alatt feltölthető lesz az akkupakk. Az első, sorozatgyártásra érett darabokkal a tervek szerint idén szeptemberben találkozhatunk majd, az IAA Mobility konferencián, Münchenben. Az ár várhatóan 12 000 euró környékén indul majd, de még ez is változhat.

Microlino egy városi elektromos kisautó, melynek az elmúlt 1-2 évben igen kalandos útja volt. A problémát főként a Micro Mobility Systems és az Artega cégek közötti vita okozta. Év végére azonban úgy tűnt a vita megoldódott, és mindkét fél elégedett az eredménnyel.

Merlin Ouboter új információkat ígért a Microlino projektről 2020 elejére. A bejelentéssel nem is várt sokat, január 2-án közölte, hogy a Micro-Mobility megállapodott az Artega és TMI vállalatokkal. Az Artega elkészítheti a Karo limitált változatát, és ezért cserébe a Microlino modellt nem kell az közösen gyártaniuk, helyette az új partner a CECOMP nevű olasz vállalat lesz.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!