Úgy tűnik, hogy a General Motors is belátta, hogy eljött az elektromos meghajtásra való átállás ideje, nem húzható tovább a dolog. Sőt, az időhúzás a lehető legrosszabb stratégia most, amikor minden átalakulóban van. Aki most csak kivár az lemaradhat, akár végérvényesen is. Abban pedig szinte biztos vagyok, hogy a legendás EV1 megalkotójának pontosan kidolgozott tervei voltak bekészítve arra az időre, amikor a kőolaj és a belsőégésű motor dominanciája véget ér.

A felkészülés első része olyan gyárak létrehozása, amik elektromos autókat képesek óriási mennyiségben gyártani, az ilyen irányú tervek már 2019 tavaszán megérkeztek a GM sajtóosztályáról. Akkor a detroiti székhelyű autógyártó 1,8 milliárd dolláros beruházást jelentett be az egyik michigani üzemének fejlesztésére: az Orion Township városkában lévő üzemben készülnek elektromos autók. Ezután a GM egy másik gyára következett, a Tennessee-ben található Spring Hill-i üzemük, amire 2 milliárd dollár elköltése lett előirányozva. A hab a tortán a Factory Zero bejelentése volt tavaly ősszel. A hír lényege, hogy a GM 2,2 milliárd dollár befektetésével teljesen átalakítja a Detroit-Hamtramck üzemét arra, hogy csak elektromos járművek készülhessenek ott. Ez lesz a „Factory Zero”. Itt fog készülni a GMC Hummer EV pickup és a GM többi elektromos autója.

Ezen összegek mellett viszonylag kevésnek tűnhet az az 1 milliárd dollár, amit a General Motors most a mexikói üzemének átalakítására költ, ami Ramos Arzipe mellett található. Itt akkupakkok és elektromos motorok kerülnek majd összeszerelésre, hogy aztán megkezdjék útjukat a fent felsorolt USA-béli GM üzemek egyikébe. Ha pedig jól teljesít a gyár, 2023-tól akár bizonyos típusok gyártását is idehozhatja a GM vezetősége. Tapasztalat lenne hozzá, hiszen most is készülnek itt autók, igaz belsőégésű motorral (Chevrolet Blazer és Equinox). A gyár bővítése valamikor az idei év végére készülhet el és indulhat is a fentebb taglalt komponensek gyártása.

A 2023-tól esetlegesen itt készülő autókról nincsenek konkrét információk, de egyes pletykák azt taglalják, hogy a GM-Honda együttműködés keretében készülő autó(k) gyártása lenne ideszervezve.

A Honda sajtónyilatkozata alapján A Honda és a GM közösen fejleszt két, Ultium-alapú alapú elektromos autót, melyből az egyik a Honda, míg a másik az Acura márka égisze alatt jelenik meg, 2024-ig. 2020 második felétől a Honda e:Architecture néven új, elektromos autós platformot mutat be először Észak-Amerikában, majd a világ más piacain is.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!