Többször szóba került már az úgynevezett „last mile delivery” kérdésköre és hogy ennek mennyire ideális terepe az elektromos meghajtás. A nagy távolságú árumozgatás a tisztán elektromos meghajtás jelenlegi technológiai hátrányai miatt ugyan még nem alkalmas a belsőégésű kamionok és furgonok kiváltására. Azonban mikor ezek a kamionok megérkeznek a logisztikai központokba és egy adott régióban (leginkább lakott területen belül) kell teríteni az árut, akkor már bőven a tisztán elektromos meghajtás a nyerő, még a magas bekerülési költségek ellenére is.

Egyre több fuvarozó cég veszi ezt észre és bizony rendületlenül neki is kezdtek jelenlegi flottájuk részleges, vagy teljes elektromosításának. Erre a legjobb példa az Egyesült Államokból hozható, már csak a volumen miatt is: az Amazon 100 000 darab, saját tervezésű és gyártású, tisztán elektromos furgonra adott le rendelést a Riviannak, amivel már egészen jól haladnak a mérnökök.

Európában a DHL-t szinte senkinek nem kell bemutatni, a futárszolgáltatás egyik királya és amerikai ténykedésük után most Európában is villanyosítják a flottájuk egy részét. Mostani sajtónyilatkozatuk szerint 100 darab tisztán elektromos Fiat e-Ducato-val kezdik a munkát, amit a Fiat Professionaltől rendeltek. Ráadásul elaprózni sem fogják a flottafejlesztést, hiszen 2030-ra 14 000 darabosra kívánják duzzasztani az elektromos igáslovak számát az európai flottájukon belül.

A német logisztikai vállalat szerint az e-Ducato 200 km-es városi hatótávja számukra ideális, hiszen egy munkanapon nem igazán megy ennél többet egy furgon. A típus kiválasztásában a „nagy kapacitás” és a „hosszú-életű akku” voltak a döntő tényezők.

Az e-Ducatot egy 120 lóerős, 280 Nm-es elektromos motor hajtja, és ahogy már tavalyi bemutatásakor említették, két kapacitású akkupakkal is választható lesz az elektromos furgon. Így akár 200 és 330 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel a városi elektromos szállító. Az olasz gyártó emellett megjegyzi, hogy ezek a számok városi szállítások esetén érvényesek. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a végsebességet 100 km/h-ban limitálták. A kiszereléstől függően az E-Ducato raktere 10-17 köbméteres lehet és szegmensében a legnagyobb, 1950 kg-nyi terhet képes elvinni.

  • 47 kWh verzió WLTP kombinált fogyasztás: 126 km – 146 km
  • 47 kWh verzió WLTP városi fogyasztás: 159 km – 93 km
  • 79 kWh verzió WLTP kombinált fogyasztás: 203 km – 238 km
  • 79 kWh verzió WLTP városi fogyasztás: 252 km – 309 km

Rá is férnek az új elektromos járművek a DHL flottájára, hiszen a StreetScooter 2020-as eleresztésével mostanáig nem került a képbe másik e-járműbeszállító. A DHL akkor azt jelentette be, hogy leányvállalata, a StreetScooter befejezi az elektromos járművek gyártását. A döntés legfőbb oka pénzügyi, ezeknek a járműveknek a gyártása egyszerűen veszteséges a cég számára. Egyedül 2019-ben mintegy 100 millió eurós veszteséget okozott. A cég 2020-ban rekesztette be a termelést, a StreetScooter számára pedig elkönyvelnek 300-400 millió euró veszteséget.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!