Egy év alatt 500 százalékkal több elektromos Porsche fogyott

0

Egyre inkább tűnik úgy, hogy a Porsche mérnökeinek megérte az évek során befektetni a munkát a Taycan-ba, hiszen a Porsche első tisztán elektromos modellje bámulatos eladásokat produkált egyetlen év alatt. A 2020-as első negyedévhez képest a 2021-es első negyedévben ötször annyi autó talált gazdára.

Mondhatjuk persze, hogy a nulláról könnyű növekedni, de azért a Taycan esetében ez nem igazán pontos. A Porsche első tisztán elektromos autója a Taycan (Mission-E néven indult a tanulmányautó), amit 2019 szeptemberében mutatott be a márka a nagyközönségnek. A sorozatgyártásra pedig nem is kellett sokat várni, hiszen még abban az évben, pontosabban 2019 szeptemberében elindult annak zuffenhausen-béli gyárában.

A fentiek fényében elmondható, hogy a 2020-as első számok érkezéséig volt a Taycannak 2-3 hónapja, hogy összeszedje magát, így közel sem a nulláról indultak a tavalyi értékesítési számok. Év végére meg is lett a 20 000 kiszállított Taycan, amivel a még év közepén ilyen eredményben reménykedő vezérigazgató, Oliver Blume is igazán elégedett volt.

A növekedés ráadásul itt nem állt meg és az alábbiakban a 2021 Q1-es számokat vizsgálhatjuk meg:

„A különféle modellek közül a Macan iránt volt a legnagyobb a kereslet, az első negyedévben 22 458 darabot szállítottak ki. A második helyen a Cayenne állt 19 533 járművel. Pontosan 9133 vásárló vehette át ikonikus 911-es sportautóját, míg a Porsche első teljesen elektromos sportautója ugyancsak népszerű volt: 9072 Taycant szállítottak ki az év első három hónapjában. A középmotoros sportautók továbbra is népszerűek: 6190 példányt adtak át a 718 Boxsterből és a 718 Caymanből. Panamerát 5600 ügyfélnek adtak át.”

A 9072 darabos Taycan egy igazán bámulatos eredmény, a tavalyi féléves eredmény volt 4480, aminek most három hónap alatt sikerült a dupláját összehozni. Ha az igények továbbra is ilyen meredeken emelkednek, akkor reális lehet a 40 000 eladott Taycan a 2021-es évre, ami a Porsche viszonylatában egy igen komoly szám. Ha pedig magát a Taycan népszerűségét nézzük, már tavaly is ez volt a legnépszerűbb Porsche!

Ha magát a Taycant vesszük alapul, akkor még a típus számaiba besegíthet az április 4-én bemutatkozott Cross Turismo, valamint az olcsóbb 4S is. Utóbbira a külső tekintetében talán a Taycan „kombi” verziójaként tekinthetünk, már ami az öblös hátsó részt és a vonalvezetést illeti, melyek kissé laposabban futnak majd, mint a Taycanon.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!