Bemutatkozott a Porsche Taycan Cross Turismo

0

Amire igény van, azt kell árulni, már ha szeretnénk sok pénzt keresni! Tudja, látja ezt a Porsche is és a crossover-SUV szegmensek sem ismeretlenek már a márkának. Az ízig-vérig elektromos sportautónak született Taycan már a bemutatásakor kiáltott egy crossover verzióért, amit az előzetes igényfelmérések bőven alátámasztottak, a Porsche nem is volt rest reagálni azokra!

Április 4-én tehát hivatalosan is bemutatásra került a Taycan Cross Turismo. Bár megérkezése már tavaly be lett harangozva, ezzel egy évet csúszott a gyártó. Cserébe már az idei év végén gyártásba megy az autó, így aki erre a típusra tartogatta a pénzét, már nem kell sokáig várnia.

Külső tekintetében talán a Taycan „kombi” verziójaként tekinthetünk rá, már ami az öblös hátsó részt és a vonalvezetést illeti, melyek kissé laposabban futnak majd, mint a Taycanon. Az autó fő erénye a tágassága lesz, 445 literes csomagtérrel, ami a hátsó ülések lehajtásával 1212 literre bővíthető.

Bár az autót feldobták a körbefutó fekete műanyagbetétekkel, a Porsche mégsem javasolja, hogy offroad-jellegű utakra, vagy a világ végére ezzel menjünk, ők ezzel a típussal a praktikus életvitelt kívánják megtestesíteni. Az autó akár 20 mm-el is magasabban gurulhat a Tayacnhoz képest, amiben nagy segítség még az alapesetben is járó légrugós felfüggesztés. Ha pedig ez nem elég, van lehetőség olyan opcióra is, ami további 10 mm-t emel az autó hasmagasságán.

Természetesen a hajtáslánc tekintetében ugyanazt kapja a leendő vevő mindkét autó esetében, aminek legfőbb erénye a 800V-os rendszerfeszültség. Mindez azt jelenti, hogy alig öt perc alatt tölthetünk 100 kilométernyi energiát a Taycan-ba, míg ötről nyolcvan százalékig 22,5 perc alatt tölthetjük fel az autót 270 kW-s ultragyors töltővel. További pozitív hír, hogy a Stuttgartiak egy 11 kW-os AC fedélzeti töltővel is felszerelték az autót.

Akárcsak a Taycan, a Taycan Cross Turismo is négy kivitelben érkezik:

  • Taycan 4 Cross Turismo
  • Taycan 4S Cross Turismo
  • Taycan Turbo Cross Turismo
  • Taycan Turbo S Cross Turismo

Mindegyik variáns dupla motoros, két sebességáttételes váltóval érkezik, utóbbi a motorok optimálisabb működésért felel, így a kevesebb fogyasztásért is. A 4S a kedvezőbb árú kivitel lesz, míg a Turbo és a Turbo S teljesítményre hangolt verziók. A két modell közötti első nagy különbség az erő. Ugyanis a Turbo 680, míg a Turbo S 761 lóerő az Overboost mód aktiválásával. Azonban a hatótáv is különböző, míg a gyengébb modell közel 450 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel (WLTP) addig az erősebb modell mindössze 412-t. Az akkupakk 93,4 kWh! Az Autó várhatóan 90 000 dollár környéki nyitóárral kezdi pályafutását, a pontos árak még kialakítás alatt állnak!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!