A Business Insider Germany cikkét olvasva ugrott be az, hogy miért is ilyen jó a kapcsolat a Volkswagen (Herbert Diess) és a Tesla (Elon Musk) jelenlegi vezérigazgatói között. Tudniillik a két autóipari vezető között már-már baráti a jó viszony és többször egyeztettek a két cég vonatkozásában. Diess elköteleződése az elektromos meghajtás irányába feltűnően erős volt mindig, már abban a 15 évben is, mikor a BMW egyik legfőbb vezetői posztját töltötte be. Egészen 2014-ig volt a bajor márka szárnyai alatt, amikor is lépett egyet és felmondott.
Elon Musk természetesen már ekkor látta Diessben azt a lehetséges vezetőt, akinek átadhatta volna a stafétát. Így a fentebb linkelt cikk alapján tudható, hogy közvetlenül a BMW-től való távozása után Musk megkereste Diess-t és felajánlotta neki a Tesla vezérigazgatói posztját. Mindez 2015-ben történt és Musk a szerződéssel a kezében kereste fel az akkor még nem VW-s Diesst.
Érdekes módon Diess nem kívánta kommentálni az értesülést, de vélhetően azért van igazság a cikkben és valóban nem sok kellett volna, hogy Diess a Tesla vezérigazgatói posztján kössön ki. Azonban nem így alakult és Diess végül a Volkswagennél kötött ki, elköteleződését az alternatív meghajtások irányába pedig mindenki láthatja: új lóg, új eszme és persze az ID. termékcsalád!
Diess azóta vélhetően valahol megbánhatta, hogy nem a Teslánál kötött ki, hiszen a Volkswagennél számtalanszor hangsúlyozta már, hogy a cég jövője szempontjából a Teslát kell alapul venniük, mint követendő példa.
Diess bízik abban, hogy sikerült felkészítenie a Volkswagent arra, ami jönni fog. Elmondása szerint a felügyelő bizottság megvitatja a következő négy-öt év stratégiáit. Tekintve, hogy Európa elektromos autóközpont lesz, ezért úgy véli, hogy a Volkswagen az egyik legfelkészültebb vállalat egy ilyen váltásra. Ahhoz azonban, hogy sikerrel is járjanak az elektromos autók gyártásán túl is van miért aggódnia a vezérigazgatónak. Úgy gondolja, hogy a járműveket hatékonyan kell integrálni az internetre, csak úgy, mint azt az első iPhone esetében is tették. Az emberek és különböző dolgok szállítása csak a küldetés egy része. Éppen úgy, mint ahogy egy okostelefon esetében sem a telefonálás a fő cél.
A Volkswagen ki akarja fejleszteni a saját operációs rendszerét, amit mások is felhasználhatnak. Tehát azt a megközelítést alkalmaznák, mint az Android és nem azt, amit az Apple. A Hon Hai (Foxconn) hasonló javaslattal állt elő, ami azt mutatja, hogy az autógyártóknak nem csak másik autógyártókkal kell majd versenybe szállniuk az operációs rendszerek tekintetében.