A japán vállalat nem csak motorkerékpárjairól híres, hiszen a Yamaha elektronika portfóliója is rendkívül széles és hasonlóan a többi nagy japán névhez, itt is minőséget kap a pénzéért az ember. Talán ezért is kiváló hír, hogy a Yamaha is beszállt abba a szűk, de drága szegmensbe, ami az elektromos „hiperautók” világát hivatott kiszolgálni.

A kategóriába azok a teljesítmény-orientált járművek tartoznak, melyek az elektromos meghajtás csúcsát képviselik és brutális számokat mutatnak fel mind teljesítmény, mind ár tekintetében. A kategória egyik eminens tanulója a horvát Rimac és 1900 lóerős C-Two modelljük.

Erre a piacra lép be a Yamaha és látható, hogy az elvárások nem kicsik. Kezdésnek pedig úgy gondolták, hogy egy olyan elektromos motort mutatnak be, ami egymaga képes 350 kW maximális teljesítmény leadására. Az egység képes lesz összedolgozni a manapság még ritka, így a komolyabb szintet képviselő 800V-os feszültséggel operáló elektromos autók rendszereivel.

Az elektromos motor IPMSM (integrated permanent magnet synchronous motor) technológiával működik, vagyis egy állandó mágneses szinkronmotor. A technológia előnye a kimagasló, több mint 94 százalékos hatásfok és az erőteljes rekuperáció megléte a lassítások során. A nagy teljesítmény kis mérettel és tömeggel párosul, akár 1,5 kW/kg (2 LE).

Eddig kiválóan hangzik, de sajnos, mint mindennek ennek a technológiának is van hátránya. Nagy fordulaton romlik a hatásfok, ezért ajánlott egy kétfokozatú váltó a modellhez. Nem beszélve a gyártáshoz szükséges ritka földfémekről (például neodímium, szamárium), amik igencsak megdrágítják az előállítást.

A Yamaha megoldása tehát ezen alapszik és ráadásul a motor hűtése olaj-alapú, vagyis az kering a köpeny körül ezzel hűtve a motort. Minden más mechanikai komponens (például a már fent említett váltó, vagy az inverter) egyetlen egységbe kerül integrálásra, ezzel is csökkentve a méretet. A vállalat kijelentette, hogy nem kívánnak közvetlenül hiperautók építésébe fogni, de ha van rá igény, a szükséges alkatrészek megalkotásában és gyártásában tudnak segíteni!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!