A Ford 2025-re majdnem a duplájára szeretné növelni az elektrifikációra fordított beruházások mértékét, legalább 22 milliárd dollárra. Ezt maga az autógyártó jelentette be a legutóbbi negyedéves adatok ismertetésekor.
A 22 milliárd dollár mellett a Ford további 7 milliárd dollárt tervez befektetni az autonóm közlekedés fejlesztésébe. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója arról beszélt, hogy a vállalat átalakul és vezető szerephez szeretne jutni az elektromos autók és az önvezetés forradalmában. „Most 29 milliárd tőkét és óriási tehetségeket szánunk erre a két területre, hogy új terepjárókkal, kisbuszokkal és kisteherautókkal lássuk el az ügyfeleinket.”
Farley azonban egyelőre még nem jelentett be konkrét modelleket vagy technológiát. „Minden tervünk gyorsulni fog. A megszorítások megszűnnek, az akkumulátorok kapacitását megnöveljük, a költségeket csökkentjük és több elektromos jármű került beépítésbe a termékciklus tervünkbe.”
Jelenleg a Ford Mexikóban gyártja a Mustang Mach-e nevű elektromos modelljét. 2022-től azonban bővítik a Michigenben található üzemüket, ahol az elektromos F-150 fog készülni. Majd Missouriban fogják gyártani 2021 végétől az E-Transitot (az európai piacra érkező E-Transitok egyébként Törökországban fognak készülni).
Ezenkívül Kanadában is felújítanak két üzemet, ahol 2024-től a Lincoln márka elektromos terepjárói készülhetnek. Továbbá néhány nappal ezelőtt azt is bejelentették, hogy a kínai piacra szánt Mustang Mach-E is ott helyben kerül majd gyártásba. Néhány szakértő szerint a Ford bejelentései hátterében állhatnak a cég nem túl fényes gazdasági mutatóival. Az autógyártó az elmúlt év negyedik negyedévére 2,8 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el.
A Ford által most közzétett további adatok is azt mutatják, hogy milyen nagy szükség is van a fejlesztésekre. A Mustang Mach-E már 2019-ben bemutatásra került, 2020 folyamán folyamatosan népszerűsítették, azonban a nagy mennyiségű gyártás még mindig nem kezdődött meg. Összesen eddig mintegy 11 ezer darabot gyártottak le belőle, ebből 5000 darab került a kereskedésekbe, azonban mindössze 241 darabot vehettek át a tulajdonosaik január végéig.
Tehát a Fordnak nagy szüksége van a versenytársakhoz való felzárkózásra, azonban a bejelentett fejlesztések bizakodásra adnak okot.