A Tesla ismét rárúgta az ajtót a hagyományos autógyártókra

0

Tegnap éjszaka már írtunk egy rövidebb összefoglalót a megújult Tesla Model S és X-ről, mára viszont újabb paraméterek és érdekességek derültek ki a Tesla zászlóshajóival kapcsolatban.

Azt hiszem, hogy a Tesla ismét ugrott pár évet az időben és valami olyasmit mutatott be, amivel még aligha találkozhatunk a közúton. A Tesla Club Magyarország Facebook csoportunkban már olvastam elégedetlen kommenteket melyek azt sugallják, hogy ideje a Teslának valami újat mutatni. A vetélytársak már az ajtón kopogtatnak. Hát most úgy tűnik, hogy a vetélytársak egyelőre kint maradnak a hidegben, mivel a Tesla ismét forradalmasítja az autópiacot. Akárcsak 2012-ben mikor bemutatták az első elektromos modelljüket, a Model S-t.

Megújult könyöktámasz, középső rakodórekesz és a kisebb testvérekből már jól ismert vezeték nélküli telefontöltők.

Ami a külsőt illeti, csak kisebb átalakításon esett át a Model S és X. Az első, hátsó spoileren csiszoltak egy keveset, ami még jobban áll a két modellnek. Továbbá eltűntek a króm díszítések. A tegnapi cikkünkben már lehetett olvasni, hogy a Tesla teljesen átszabta a modellek meghajtását és áttervezték az akkumulátorokat és a motorokat. Egyelőre maradt a régi 18650-es cella az autóban, tehát az új, 4680-as cellák talán az év vége felé érkezhetnek meg!

A Model S három kivitelben kapható.

Long RangePlaidPlaid+
Hatótáv633 km628 km840+ km
Gyorsulás (0-100 km/h)3,2s2,1s<2,1s
Végsebesség250 km/h320 km/h320 km/h
Motorok száma233
Töltési teljesítmény250 kW250 kW250 kW
Nettó ár (HUN)74.990 EUR99.990 EUR119.990 EUR
Elérhetőség (USA)MárciusMárcius2021 vége
Elérhetőség (EU)SzeptemberSzeptember2021 vége

Model X két kivitelben kapható:

Long RangePlaid
Hatótáv580 km547 km
Gyorsulás (0-100 km/h)3,9s2,6s
Végsebesség250 km/h262 km/h
Motorok száma23
Töltési teljesítmény250 kW250 kW
Nettó ár (HUN)82.990 EUR99.990 EUR
Elérhetőség (USA)ÁprilisÁprilis
Elérhetőség (EU)SzeptemberSzeptember

A legnagyobb változást és újítást a beltérben kell keresni ezután. Hisz itt hoztak egy forradalmi újítást a Tesla szakemberei. A szokásos hétköznapi kör alakú kormány eltűnt és megjelent a Roadsterből már jól ismert lecsapott tetejű, pillangó alakú kormány. Melyet a Tesla nemes egyszerűséggel csak „yoke”-nak nevezett el. „A vezetésre összpontosítunk: nincs bajuszkapcsoló, nincs váltókar. A bajuszkapcsolók nélküli kormánykerékkel lehet igazán élvezni a vezetést”

De akkor hova tűnt a bajszuszkapcsoló és a menetválasztó kar?

A Tesla ismét forradalmasított és a kormányra száműzte ezeket!

A kormány megkapta a Model 3 és Y-ból már jól ismert megújult görgőket. És ezek mellé kerültek az érintőgombok, melyek segítségével már nem kell a bajuszkapolcsóval bajlódnunk. Bal oldalon található az index és a fényszóró gomb. Jobb oldalra került a duda, tempomat (önvezetés), ablaktörlő és a hangutasítás gombja.

És hova került a menetválasztó?

A görgőbe! Első blikkre azt mondanám, hogy a Park állás a jobb gomb megnyomására aktiválódik. A Model 3 és Y-ban jelenleg a hangfelismerést aktiválja a nyomás.

Még érdekesebb, hogy az Electrec megszerezte azon belső dokumentumokat melyek megmutatják, hogy a Tesla az Autopilot és az AI használatával az autó saját maga felismeri a szituációkat és aktiválja a meghajtási módot. „A jármű az Autopilot érzékelőivel intelligensen és automatikusan meghatározza és kiválassza a kívánt vezetési módokat. Például, ha az S / X modell elülső része egy garázsfal felé néz, akkor ezt észleli és automatikusan a hátramenetre vált, amint a vezető megnyomja a fékpedált.”

Kijelzők

Mindkét modell három kijelzőt kapott. A kormány mögött egy 12,3 colos LCD, míg a középkonzolon egy hatalmas 17 colos, 2200 x 1300-as felbontású monitor kapott helyet. Ahogy már megszokhattuk a Tesla Model 3 és Y esetében szinte mindent itt irányíthatunk.

A hátsó kijelző egy 8 colos képernyő, melyen a multimédiás funkciók érhetőek el. Az autóban egy 10 teraflop számítási teljesítményű számítógép áll rendelkezésre.

A zászlóshajók klímarendszere immáron három zónás, hőszivattyúval felszerelve. Fűthető ülésekkel, kormánnyal és szélvédővel. Továbbá az első ülések szellőztethetőek!

A Tesla egy új üvegtetőt is bemutatott az S modellhez, ami baromi jól néz ki:

A teljes lista itt található:

Audio és média

  • Prémium 22 hangszórós audio rendszer, aktív zajszűrővel
  • Több eszköz támogatása Bluetooth®-on keresztül
  • 17 colos középső kijelző, 12,3 colos kormány mögötti kijelző és 8 colos kijelző
  • Számítógép 10 teraflops feldolgozási erővel
  • Vezeték nélküli telefontöltő

Kényelem

  • Fűtött ülések minden utas számára, fűtött kormány és fűtött szélvédő
  • Szellőztethető első ülés
  • Három zónás Airwave kabin
  • HEPA légszűrő rendszer
  • Egyéni vezetőprofilok
  • Környezeti világítás
  • Színezett üvegtető
  • Ultraibolya és infravörös védelem minden üvegen

Kényelem

  • Első középkonzol, csúszó pohártartókkal és tárolóval
  • Második sorba helyezhető középső kartámasz integrált tárolóval és vezeték nélküli töltővel
  • Automatikus csomagtérnyitó
  • Fűtött oldalsó tükrök
  • 28 ft³ raktér és biztonságos első csomagtér
  • Vezeték nélküli és USB-C gyors töltés minden utas számára
  • Garázskapu nyitó
  • Telefonkulcs

Prémium csatlakozás, 1 év ingyenes

  • Élő forgalmi vizualizáció
  • Műholdas nézetű térképek
  • Videofolyam a Netflix, a Hulu, a Youtube, a Twitch és egyebek elérésével
  • Caraoke
  • Zene streaming
  • Internetböngésző
    * A szállítás után elérhetővé vált új funkciók felárat számíthatnak fel.
e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!