Nehéz dolog egy autógyártó üzemet és úgy általában egy autómárkát a semmiből felhúzni. Így kezdte az egyik legnépszerűbb e-autós vállalat is, a Rivian. Az egykor startup cégként kezdett Rivian sokáig rejtőzött a nyilvánosság elől, nagyon nem is lehetett hallani róluk. A Rivian már lassan 10 éve létezik, de valamiért 2018-ig nem nagyon futtatták magukat az autós médiumokban. Az alapító RJ Scaringe, aki az MIT-n végzett mérnök és egészen tavalyig nem is nagyon hallatott magáról, ám 2017-ben megvásároltak egy egykori Mitsubishi gyárat Illinois Államban, valószínűleg ők is gyártással foglalkoznak majd a helyszínen, közel 100 alkalmazottal. Dollármilliókat költöttek el az egykori gyár átalakítására annak reményében, hogy itt hamarosan járművek ezreit gyárthatják majd.
2018 végén mutatták be első modelljüket, ami rögtön beletaposott az állóvízbe, ugyanis az egy pickup volt. Mivel a típus rendkívül népszerű Amerikában, így akaratlanul is beindított egy villamosítási törekvést, aminek végül az olyan nagy nevek is meghajoltak, mint a Ford és a kategória egyik bajnoka, az F-150.
A bemutatott R1T pickup után pár nappal megérkezett az R1S SUV is, ami Amerika másik nagy kedvencének, az SUV-knak hozott el egy kiváló autót. Persze ezek gyártásához és úgy általában az üzletmenethez pénz is kell és hát ennek begyűjtésében a Rivian bámulatosan jó.
Az első két típusuk premierje után pár hónappal már arról számolhattunk be, hogy az Amazon 700 millió dollárt fektetett be a vállalatba és mint azóta kiderült, nem véletlenül. Valamiért az Amazonnál a Riviant látták alkalmasnak arra, hogy megtervezzék és legyártsák a vállalat tisztán elektromos furgonjait, amik a termékek kiszállításában váltják ki a belsőégésű motorral szerelt furgonokat.
A Ford szintén meglátta a lehetőséget és az Amazon után ők is 500 millió dollárnyi társulási pénzzel szálltak be a Rivian életébe. Ők valószínűleg a Rivian kész padlólemezére és hajtásláncára utaztak volna a pénzzel, ám furcsa mód az első elektromos Lincoln (ez is a Ford tulajdona) alá mégsem a Rivian megoldása kerül majd.
2019: a nagyobb nevek után a Cox Automotive szállt be 350 millió dollárral, majd a T. Rowe Price Associates következett 1,3 milliárd dollárral. Utóbbinak a Teslában is komoly érdekeltségei vannak.
2020: ugyanettől a befektetői csoporttól 2,5 milliárd dollár érkezett.
2021: Ez eddig bámulatos teljesítmény, de a legjobb most jön: még csak pár hét telt el 2021-ből, de a tegnap bejelentett megállapodás szerint a Rivian már újabb 2,65 milliárd (!!!) dolláros pénzügyi támogatást tudhat magának. Ez a fentebb említett a T. Rowe Price Associates, az Amazon Climate Pledge Fund alapjából és más, kisebb befektetői csoportoktól érkezik!
Az mondjuk tény, hogy 100 000 darab elektromos furgon legyártása nem kis feladat, így lesz helye a pénznek. Jól nyitja tehát a Rivian az évet, minél több legyártott elektromos autók kívánunk nekik!