Autógyártást is hozna magával Európába a Xpeng

0

A kínai elektromos autógyártó, a Xpeng a következő négy hónapban fogja eldönteni mely európai országokban kezdi meg a terjeszkedést. Brian Gu, a Xpeng elnöke azt is jelezte, hogy a jövőben elképzelhető az, hogy a cég elektromos autókat fog gyártani Európában. 

Az autógyártó nemrég dobta piacra Norvégiában a Xpeng G3-mas modellt és most azt tervezik hova tudnának tovább terjeszkedni. Brian Gu az Automotive News-nak adott interjújában elmondta, hogy Európában rendkívül kiélezett a verseny az elektromos autók között ezért alaposan meg kell tervezniük a következő lépést. 

Nem akarunk elkésni, ugyanakkor sokkal fontosabb, hogy új belépőként megfelelő módon megalapozzuk a márkát és annak hírnevét.” – mondta Gu. Ezt az alapozást pedig szerinte csak úgy lehet elvégezni, ha a cég rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, értékesítéssel és szolgáltatásokkal. Úgy véli, ha minden adott akkor könnyű, gyorsan több száz járművet eladni az adott országban. 

Azt is elmondta, hogy fontolóra veszik a Xpeng P7 elektromos szedán árusítását is Európában, de ezzel kapcsolatban egyelőre nem született döntés. A kérdéssel kapcsolatban azonban tett egy érdekes észrevételt is: „A jövőben több európai követelményt fogunk figyelembe venni a járműfejlesztés során.” Tehát lehetséges, hogy szerintük a P7 nem felel meg az európai követelményeknek. 

Gu azt is hangsúlyozta, hogy a Xpeng egyelőre csak Kínára és Európára kíván koncentrálni, jelenleg nem terveznek az Egyesült Államokba terjeszkedni. Az amerikai terjeszkedés helyett a cég inkább a termékpalettáját bővíti. Nemrég jelentettek be egy újabb elektromos szedánt, amit még 2021 vége előtt sorozatgyártásba állítanak. 2022-ben pedig érkezik egy nagyobb elektromos terepjáró is melyet már a vállalat második üzemében fognak gyártani. 

A bővítéssel kapcsolatosan Gu elmondta azt is, hogy egy európai üzem lehetősége is fennáll. Szerinte ha az Európai Unió tovább fogja szigorítani a Kínával kapcsolatos kereskedelmi szabályokat, akkor a cégnek sokkal jobban megéri majd helyben gyártania. Továbbá azt is hozzátette, hogy Európában a legjobb lenne egy meglévő üzemet átvenni. 

A cég az autóval egyébként nem a leggazdagabbakat célozta meg, hanem a 25,000-37,000 eurós szegmensben mozognak. Továbbá nagy hangsúlyt fektetnek a szoftverfejlesztésre is, a Tesla mellett a Xpeng az egyetlen cég, ami meg tudta oldani az online frissítéseket. Azonban ebben a kérdésben volt is összetűzésük a Teslával, aki 2019-ben beperelte őket egy volt alkalmazott miatt, aki állítólag információkat szállított a Xpengnek. 

A Xpeng véget vetett a házon belüli akkumulátor fejlesztésnek is és inkább a CATL-től vásárolja a cellákat. Gu szerint ez egy sokkal biztonságosabb, kevésbé tőkeigényes megoldás az akkumulátorcellák beszerzésére. „Együtt akarunk működni vezető szállítókkal, de ellenőrizni is szeretnénk néhány kulcsfontosságú technológiát: például készítettünk egy saját akkumulátor menedzsment rendszert.”