A Volkswagen választ ad az e-autók legégetőbb kérdéseire

0

Terjed az elektromos meghajtás, 2021-ben még a tavalyinál is nagyobb bővülés várható a témában, pedig 2020-nak sincs szégyenkezni valója, hiszen minimum duplázódtak az értékesítések. Viszont mivel egyre többen kerülnek be ebbe az új élethelyzetbe, ők most találkoznak majd először sok új e-autós dologgal és ilyenkor leginkább a korábban hallott előételek dolgoznak sok emberben.

Jó esetben specifikus csoportokban, vagy éppen a kiszemelt márka egyik kirendeltségében érdeklődnek majd, bízva az értékesítő tapasztalatában. Remélhetően nem az Greenpeace által tesztelt VW eladók egyikéhez kerülnek majd.

Éppen ezen okokból kifolyólag a Volkswagen kezébe vette az irányítást és egy kis segítséget adott az ID.3-mon keresztül azoknak, akik most ismerkednek a témával.

Tömeg van a városban, csak 10 százalék energia maradt az autóban

A hatótávpara jelenség még él, de nem sokáig! Az iD.3 Pro S akkupakkjában lévő 10 százaléknyi energia is elég közel 55 km megtételére elegendő, ez városi araszolgatásban 77 km is lehet. Köszönhetően a folyamatosan bővülő és fizetős töltőnek, egyre kevésbé kell félni attól, hogy nem találunk szabad töltőpontot. Az elektromos autók hatásfoka 90 százalékos, szemben a belsőégésűek 40 százalékával.

Sokat fogyaszt autópályán az e-autó

A gyár elmondása szerint sík terepen a 130 km/h-val haladó ID.3 csupán 14 kWh-t fogyaszt egy fél órás (kb 65 km-es) szakaszon, ami töredéke az akkupakk kapacitásának.

Nyaralás alkalmával telepakolhatjuk az autót, nem lesz túl nehéz?

A telepakolt ID.3 Pro S 77 kWh-s akkupakkjából 100 km-t vesz el nagyjából az, ha teletömött autóval indulunk neki a nyaralásnak, ám köszönhetően a 125 kW-os villámtöltési képességnek, fél óra alatt akár 350 kilométerre elegendő energiát tölthetünk az autóba, egy arra alkalmas töltőn!

Nem kerül túl sok energiába a hegyre feljutás?

A belsőégésű autókhoz hasonlóan az elektromos is többet fogyaszt hegynek fel, ám míg a hagyományos autó hegynek lefelé maximum motor fékezni képes, az elektromos képest a mozgási energiát felfogni és betáplálni az akkupakkba (rekuperáció). Ehhez lefelé mindig használjuk a B módot.

Sok energiába kerül a légkondicionálás

Az utastér lehűtése után annak szinten tartása már minimális energiával megoldható. A nulláról indított temperálás átlagosan 1 kWh kapacitásba kerül óránként, utána még kevesebbe.

Mi a helyzet a fűtéssel és a világítással?

A legjobban akkor járunk, ha hálózatra kötve tudunk előmelegítést indítani, vagy időzíteni.10 perc hátsó szélvédőfűtés 0,0033 kWh energiába kerül. Az opciós hőszivattyúval optimálisabban lehet az utasteret fűteni, míg az ID.3 világítási rendszere (IQ.LIGHT) 44 százalékkal kevesebb energiát használ el, mint a halogén kivitel.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!