Egy új felmérés szerint, aki egyszer elektromos autóra vált az nem szeretne már visszatérni a hagyományos járművekhez. A kutatás szerint az elektromos autó tulajdonosok kevesebb mint 1 százaléka szeretne csak visszaülni egy benzines autóba.

A felmérés az Egyesült Királyságban végezték és összesen több mint 2000 elektromos autó tulajdonost kérdeztek meg. A válaszadók körülbelül 91 százaléka volt az, aki határozottan elzárkózott a belső égésű motorral szerelt autókhoz való visszatéréstől. Körülbelül 9 százalék mondta azt, hogy nem biztosak benne és kevesebb mint 1 százalék válaszolta azt, hogy ő szeretne visszatérni.

A válaszok százalékos megoszlásából jól látszik az, hogy az emberek döntő többsége a váltás után már nem akar visszatérni a hagyományos autókhoz. Egyébként a válaszadók többségének, 73 százalékuknak a jelenlegi az első elektromos autójuk és 52 százalékuk az, aki az elmúlt évben vásárolta.

Érdekes, hogy a plug-in hibrid járművek tulajdonosai kevésbe elégedettek az autóikkal. A tisztán elektromos járművek tulajai közül 100 emberből 92 elégedett az autójával, míg a plug-in hibrid tulajok esetében ez a szám csupán 84. Összehasonlításképpen a benzin- vagy dízelüzemű járművek tulajdonosainál 100 emberből csak 72 elégedett az autójával.

A legjobb elégedettségi mutatót a járművek közül a Volkswagen ID.3 érte el, az autót birtoklók 100 százaléka elégedett vele. A második helyen pedig a Tesla Model 3 és a Kia e-Niro áll holtversenyben 96 százalékkal, ami szintén egy kiemelkedően jó eredmény.

A felmérést végző Zap-Map társalapítója, Melanie Shufflebotham így kommentálta az eredményeket:

„A legfrissebb közvéleménykutatásunk a tiszta autóra váltás rövid és hosszútávú hatását vizsgálta. Az elektromos autók minden felmérésünk után vonzóbbá válnak még egy olyan zavaros évben is mint a 2020-as.”

Miközben az európai autópiac jelentős visszaesést mutatott addig az Egysült Királyságban a 2020-as év igen erős volt az elektromos autók szempontjából. Olyannyira erős volt, hogy az elektromos autók piaci részesedése megháromszorozódott az új autók körében és elérte a 9,7 százalékot.