A Kona akkuhibája miatt az értékesítés is leállhat Dél-Koreában

0

Úgy tűnik, az őszi Kona probléma egy újabb szintre eszkalálódott. A Reuters cikke szerint a probléma már akkora mértéket öltött, hogy a Hyundai a hazai pályáján, vagyis Dél-Koreában már az értékesítések leállítását tervezi. Erről a Reuters szerint helyi médiumok számoltak be még pénteken:

  • YTN kábel tv: elmondásuk szerint a Hyundai megvizsgálta a folyamatos akkumulátor és fékhibák miatti meghibásodások miatt a típus értékesítésének felfüggesztését.
  • JoongAng Daily újság: egy meg nem nevezett forrás elmondása alapján a Hyundai tovább folytatja Európában a típus értékesítését.

A Hyundai nem erősítette meg az értesüléseket, de a Reutersnek küldtek egy rövid választ:

„Számos lehetőséget vizsgálunk az Ioniq 5 piaci premierjének felkészítése során.”

Mindenképpen érdekes hírek ezek, főleg azoknak, akik használtan, vagy éppen újként kívánnak komoly milliókat egy Konába invesztálni. Pedig a Kona Electric az egyik legnépszerűbb és a legtöbbet eladott e-autók között van Európában. Csak 2020-ban eddig közel 45 000 darabot adtak el globálisan a típusból.

De honnan jutottunk el idáig? Az egész ügy idén október elején robbant be a köztudatba, az első hírek még október 9-én láttak napvilágot a The Korea Times oldalán, ahol azt olvashatjuk, hogy világszerte már 13 Kona semmisült meg öngyulladás révén, így szükségessé vált a típus átfogó vizsgálata! A National Assembly elnevezésű auditálási esemény kapcsán pedig ki is derült, hogy mivel van a baj. Akkor Seo Bo-shin (a Hyundai minőségbiztosítási folyamatainak vezetője) elmondta, hogy ismertté vált egy hiba, ami az autó akkumulátorcsomagját érinti és már van megoldás a problémára. A pontos hibaleírást és a probléma megoldását egyelőre csak a Hyundai ismeri, ám találgatások szerint az LG Chem által gyártott cellákban található szeparátorok sérültek meg a gyártás során, ami így instabil és tűzveszélyes állapotba hozza a hibás akkucellát.

Amikor először ismertetésre került a visszahívás, akkor még csak a dél-koreai piacon terítésre került darabokra vonatkozott az akcióterv, nagyjából 25 ezres darabszámra vetítve azt. Ez a visszahívási akció került most kibővítésre globális szinten, beleértve Észak-Amerikát és Európát is, utóbbi területén van a legtöbb elektromos Kona. Ezzel nagyjából 77 ezer autó lett érintett.

Az ügy tehát rendkívül komoly, ám remélhetően a facelift Kona Electric esetében már minden lehetséges hibaforrást kiküszöbölt a Hyundai.

A frissítés itt leginkább a külső és belső dizájnelemek lecserélését jelenti frissebbre, a hajtáslánc tudásán nem változtattak a mérnökök.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!