A Mustang Mach-E immár a tisztán elektromos hajtású autóra vágyó vásárlók számára is megadhatja azt a szabadságot, teljesítményt és ikonikus karaktert, ami eddig a világ legkelendőbb sportkocsijának sajátja volt. Gázadásra lelkesen reagáló, energiahatékony, akkumulátoros hajtásláncával a Mustang-család legelső SUV-változata többféle kivitelben is megrendelhető: a hátsó kereket hajtó egymotoros verzió mellett a kínálatban egy két elektromotoros, összkerékhajtású variáns is szerepel, amelynek 3,7 másodperces gyorsulási értéke már a szupersportkocsik kategóriáját idézi.
A Ford legelső sorozatgyártású, teljesen új alapokról tervezett, kifejezetten elektromos hajtású, nulla károsanyag-kibocsátású modellje, a vadonatúj Mustang Mach-E 2021 harmadik negyedévében érkezik meg az magyar márkakereskedésekbe.
A normál és kibővített kapacitású akkumulátorok választéka tekintélyes hatótávolságot garantál. A Ford Team Edison úgy alakította ki a Mustang Mach-E platformját, hogy teljes egészében kiaknázható legyen általa a teljesítményt javító súlyelosztás és az elektromos hajtáslánc nyomatékleadása.
Mind a normál hatótávolságú 288 cellás, 68 kWh (valós) kapacitású, mind pedig a nagyobb hatótávolságot biztosító 376 cellás, 88 kWh (valós) kapacitású lítiumion akkumulátor a két tengely között, a padló alatt kapott helyet; ezzel még mélyebbre került az autó tömegközéppontja, tovább erősítve a sportos Mustang-menetdinamikát.
Az akkumulátort fejlett aktív folyadékhűtés- és fűtés tartja olyan hőmérsékleten, ami ideális teljesítményt és feltöltési időt biztosít.
Az akkuban tárolt áram egy vadonatúj, olajhűtésű, hátulra beépített váltakozóáramú elektromotort táplál, ami a hátsó kerekeket hajtja; az összkerékhajtású modellekben ezt egy elölre beépített elektromotor is kiegészíti. A hátsó tengelyt hajtó állandó mágneses szinkronmotor mindössze 0,5 másodperc alatt éri el csúcsnyomatékát, vagyis hihetetlenül gyorsan reagál a vezető gázparancsára:
- A hátsókerékhajtású Mustang Mach-E teljesítménye 269 LE a normál akkumulátorral és 294 LE a nagyobb kapacitású akkuval. A forgatónyomaték 430 Nm, és az autó 6,1 illetve 6,2 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára.
- Az összkerékhajtású Mustang Mach-E teljesítménye 269 LE a normál akkumulátorral és 351 LE a nagyobb kapacitású akkuval. A forgatónyomaték 580 Nm, és az autó 5,1 illetve 5,6 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára.
- Az alapáron összkerékhajtással és nagyobb kapacitású akkumulátorral kínált Mustang Mach-E First Edition teljesítménye 351 LE, forgatónyomatéka pedig 580 Nm, és az autó 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára.
- Az alapáron összkerékhajtással és nagyobb kapacitású akkumulátorral kínált Mustang Mach-E GT teljesítménye 487 LE, forgatónyomatéka pedig 860 Nm, és az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára.
Minden Mustang Mach-E vezetőjének rendelkezésére áll három különleges (Suttogó, Élvezetes és Féktelen) üzemmód, amelyekkel pillanatnyi hangulatához igazíthatja a menetdinamikát és azt, hogyan hasson az autó az érzékeire. Ráadásul a kupés vonalvezetésű, ötüléses SUV a vezeték nélküli (over-the-air) frissítéseknek köszönhetően az idők során egyre jobbá és tökéletesebbé válik.
“A Mustang Mach-E az egyik legizgalmasabb autó, amit a Ford valaha bemutatott,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ez a kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett jármű nagyon új, mégis jellegzetesen Mustang, és élvonalbeli, 610 kilométeres hatótávolságával éppen a megfelelő pillanatban jelenik meg Európában.”