A Volkswagen AG konszern a felügyelőbizottság pénteki ülését követően közleményében bejelentette, hogy a következő öt évben az ágazatban zajló technológiai átalakuláshoz igazodva 73 milliárd eurót szán elektromos mobilitási, hibridtechnológiai és digitalizációs fejlesztésekre fordítani. Azaz, átszámítva majdnem 26 billió forint, ami a tavalyi magyar bruttó nemzeti össztermék valamivel több, mint felének felelne meg.
Az összegből 35 milliárd eurót fordít elektromos mobilitási, 11 milliárd eurót hibrid hajtáslánc technológiai, valamint a korábban tervezettnek a dupláját, 27 milliárd eurót digitalizációs fejlesztésekre.
A Volkswagen csoport 2030-ig összesen 26 millió teljesen elektromos autót állít elő, legalábbis a tervek szerint. Többsége, azaz 19 millió darab épülhet az olcsóbb típusok számára kifejlesztett MEB padlólemezre. Ilyenek a most megjelent Volkswagen ID.3 és ID.4. A maradékot pedig nagyrészt a prémium-modellekbe szánt PPE platform felhasználásával gyártják majd. Ez utóbbit egyelőre fejlesztik, az Audi és a Porsche tervezői közösen dolgoznak rajta.
A felügyelőbizottság egyúttal megerősítette azt is, hogy a korábban jelzettnek megfelelően Szlovákiába helyezi át a VW Passat modellek gyártását a németországi Emden üzemből. Az első szlovákiai Passat 2023-ban gördül majd le a szerelőszalagról. Az emdeni üzemben tavaly készült el a 30 milliomodik Passat modell. Tavaly 544 ezer Passat modellt gyártott a Volkswagen.
Az emdeni üzem az elektromos modellek előállítására áll át. Az ID.4 után ott kezdik meg az új teljesen elektromos Aero modell gyártását is.