Így teljesített az IONITY az elmúlt 2 évben

0

A fizetős villámtöltés megjelenésével sokan egyetértettek az e-autós felhasználók közül, hiszen sok volt az autóját a töltőn hagyó (felejtő), a fizetőssé válással viszont már meggondolja az ember, hogy hova gurul be az autójával és hogy ott érdemes-e hagyni esetleg órákra? A villámtöltés másik nagy problémája sokszor azok elhelyezkedése, tipikus példa a „nem optimális célú” telepítésre egy teljesen belvárosi övezet, ahová az átutazóban lévő e-autós nem biztos, hogy szívesen beevickél.

Ezért is volt kiváló hír 2017-ben az IONITY villámtöltőhálózat megjelenése, ami tulajdonképpen egy autógyártókból álló konzorcium, gyorstöltő-hálózatot építésére és üzemeltetésére A cél az, hogy Európa főbb útvonalai probléma nélkül átjárhatóak legyenek az elektromos járműveket használók számára! A projekt megvalósításában a BMW Csoport, Daimler AG, Volkswagen Csoport és a Ford vesz részt, de várják más autógyártók jelentkezését is. Legutóbb a Hyundai lépett be a buliba!

Az első IONITY töltő 2018 április 24-én nyílt meg Németországban az A61-es autópálya mentén, Brohital-Ost mellett. 2020 január 4-én adták át a 200. töltőállomást és erős törekvések vannak arra, hogy belátható időn belül ez 400 legyen Európa szerte. Magyarországon ilyen töltőket az alábbi helyszíneken találkozhatunk ilyen töltőkkel: M1-es Budapest felé vezető szakaszán, a bábolnai pihenőhelyen (Concó pihenőhely), Balatonkeresztúr , Kajászó A töltőállomások vagy először 150 kW-os teljesítménnyel kerülnek beüzemelésre, majd később 350 kW-os teljesítményre növelik azokat.

Az IONITY ötlete tehát kiváló alapokra helyezkedik el, bár az árazása igen húzós. Cserébe nyugtasson a tudat minket, hogy a benzin is brutálisan drága az autópályák melletti kutakon, szerencsére sem az áramot, sem a benzint nem kell életvitel-szerűen ott megvennünk. Na de az árazást is figyelembe véve, hogyan teljesített a vállalat az elmúlt két évben? Az alábbi, IONITY prezentáció értelmében a kovid19-es idei tavaszt leszámítva a növedékes folyamatos, az ünnepi időszakok tekintetében pedig extra csúcsok figyelhetők meg a grafikonon:

A jelenség nem egyedi, a Tesla Supercharger töltőin is extra igénybevétel jelentkezik ezekben az időszakokban, hiszen sokan kelnek útra ilyenkor. Elmondható tehát, hogy az IONITY sikere töretlenül növekszik és nincs megállás, főleg, hogy egyre több e-autó jelenik meg az utakon!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!