Kiderült, hogy az Model Y hőszivattyúja a várakozásoknak megfelelően végzi munkáját. Sokszor volt már téma, hogy vajon a Tesla Model Y lehet-e valaha gyártott leghatékonyabb terepjáró. Természetesen jogos a felvetés, mely szerint a típus nem is a terepjárók szegmensének egyik versenyzője, sokkal inkább crossover. A lényegen azonban nem sokat változtat, saját kategóriájában mindenképpen egyedülálló. Ha pedig azt is számításba vesszük, hogy a Model Y a szedán kivitelű Tesla Model 3 nagyobb, sokoldalúbb változata, úgy még jelentősebb az elért siker. A modellt úgy tervezték, hogy versenyezzen a kisebb crossoverekkel és terepjárókkal, azonban ne legyen akkora, amivel már lehetetlen a praktikus városi közlekedés megvalósítása. Nagyobb mérete ellenére pedig hatékonyabbnak bizonyult a Model 3-nál a most készített, valós téli teszteken.
Sejtettük, hogy a márka két autójának összehasonlításából a nagyobb testvér kerül majd ki győztesen, ennek egyértelmű oka pedig a hőszivattyúja. Fontos tudni azonban, hogy az Y – azon túl, hogy ő az első modell, ami rendelhető az említett energiatakarékos hűtő-fűtő rendszerrel – a mai napig az egyetlen a Tesla kínálatában, melyhez választható ez a lehetőség (bár a Kínában gyártott 3-asokba is belekerült már a rendszer).
A Tesla Alaszkában tesztelte az Model Y-t, a korábbi trendhez hasonlóan. Fontos ez a mostani esemény, ugyanis a crossoverről kevés téli és hideg időjárással kapcsolatos információ áll rendelkezésünkre. Ennek oka, hogy márciusban jelent meg a piacon, azóta pedig az Egyesült Államokban kevés területen volt igazi téli időjárás és extrém körülmények. A közelmúltban azonban egy Tesla Model Y Long Range tulajdonosa (aki mellékesen a KK Tesla Model Y nevű Twitter fiók birtokosa is) zord viszonyok között tesztelte e-autóját, Calgaryban, erről pedig részletesen be is számolt a közösségi médiában:
A Model 3 kisebb mérete és jobb aerodinamikája ellenére a Model Y hatékonyabbnak bizonyult, fontos azonban megjegyezni azt is, hogy az összehasonlításban részt vesz egy Model 3 Standard Range Plus (RWD) és egy Model 3 Long Range (AWD) típus is.
A Drive Tesla Canada írása alapján az új Tesla-crossover összhatékonysága 66 százalék volt a TeslaFi adatai szerint. Ez 2 százalékkal jobb, mint a Model 3 Long Range, és 4 százalékkal eredményesebb, mint a Model 3 Standard Range Plus.
Ne feledjük, hogy Magyarországra már megérkezett az első Tesla Model Y, amit a Teslounge Budapest bemutatótermében körbe is lehet járni. Az alapos szemügyrevételezés után pedig meg is rendelhetjük!
Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!