Hirdetés

A Tesla kiadta a legújabb „Járműbiztonsági jelentését”, amely azt vizsgálja, hogy milyen a járművek baleseti aránya kilométerenként az Autopilot használatával és anélkül. A legfrissebb adatok enyhe javulást mutatnak.

2018. óta a Tesla megpróbál referenciákat felállítani az Autopilot biztonságosságának szemléltetésére azáltal, hogy kiad egy negyedéves jelentést, melyben összehasonlítja az Autopilot balesetmentes kilométereit a normál használatéval.

Most pedig itt vannak a legfrissebb adatok az elmúlt 3 hónapból:

Hirdetés
  • Bekapcsolt Autopilot mellett 7,39 millió megtett kilométerenként volt egy baleset. Ez a szám a második negyedévben 7,29 millió kilométer volt, 2019 harmadik negyedévében pedig 6,98 millió kilométerenként történt egy baleset.
  • Kikapcsolt Autopilot mellett, de aktív menetbiztonsági funkciókkal 2020 harmadik negyedévében 3,98 millió kilométerre jutott egy baleset. 2020 második negyedévében 3,65 millió kilométerenként történt valami. A tavalyi év azonos időszakát tekintve ez a szám 4,35 millió kilométer volt.
  • Autopilot és miden menetbiztonsági funkció nélkül 2020 harmadik negyedévében 2,88 millió kilométerenként történt baleset, a második negyedévben 2,51 millió kilométerenként míg 2019 harmadik negyedévében 2,93 millió kilométerenként.

Az adatok azt mutatják, hogy az Autopilot rendszer negyedévről-negyedévre is képes fejlődni, azonban itt inkább az egy éves fejlődés az, ami igazán számottevő.

Ami pedig a második kategóriát illetti, amikor az Autopilot nem üzemelt, de a menetbiztonsági funkciók aktívak voltak, hiába javult némileg az előző negyedévhez képest, egy éves viszonylatban sokat romlott.

Azt azonban, mint mindig, most is érdemes szem előtt tartanunk, hogy ezek az adatok nem tökéletesek. Legfőképpen azért, mert az Autopilot rendszert általában autópályákon használják, ahol lényegesen kevesebb baleset történik, mint a városokban. Tehát ezt a két dolgot nem érdemes összehasonlítani, ebben a statisztikában még is együtt jelennek meg.

Azonban ennek ellenére mégis hasznosak ezek az adatok, mivel ezeknek köszönhetően nyomon követhető az Autopilot rendszer évenkénti javulása. Érdekes lesz megnézni, hogy az FSD (teljes önvezetés) béta verziója megjelenése után, a Tesla azokat az adatokat bevezeti-e a biztonsági jelentésébe és ha igen, akkor miként.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Hirdetés