2020 szeptember 22. egy igen fontos dátum lett az elektromos autózás és a Tesla életében, hiszen megrendezésre került végre a Tesla Battery Day, amitől mindenki forradalmi megoldásokat várt a lítium-ionos technológiával készülő akkucellák terén. A korábbi pletykák igaznak bizonyultak, melyek az új méret bevezetéséről szóltak, ami végül a 4680-as nevezéktant kapta, tekintve, hogy 46 mm a henger átmérője és 80 mm a magassága.
Korábban mások is próbálkoztak hasonló méretekkel, ám a probléma mindig ugyanaz volt: a hőmérséklet megemelkedés a cellán belül, köszönhetően a belső ellenállásnak. Nos, a Tesla viszont azért Tesla, mert végül megoldotta ezt a problémát. A végeredmény pedig egy olyan cella lett, aminek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszörös lett!
Korábban már volt egy ilyen „evolúciós lépcsőfok” a Tesla életében, amikor 2017-ben átálltak az eredetileg 18650-es cellaméretről a 2170-es cellaméretre, melynek révén 50 százalékos kapacitásnövekedést tudtak elérni.
Az új cellákat természetesen gyártani is fogják, amihez egy teljesen új gyártósort terveztek a Tesla szakemberei a Hybar és Grohmann vállalatok felvásárlása során begyűjtött szakembergárda és tudástár felhasználásával. Mire az összes finomhangolás elkészül, várhatóan egy ilyen gyártósor 20 GWh legyártásra lesz képes, ami hétszeres növekedést jelent a termelési volumenben.
A következő lépcsőfok tehát megérkezett a Tesla életébe, ám érdekes módon még a Battery Day előtt egy nappal maga Elon Musk erősítette meg, hogy az akkor még nem bemutatott cella gyártása tömeges méretben majd csak 2022-től veheti kezdetét. Mindez valószínűleg kihatással lesz a Semi, Roadster és Cybertruck modellekre, pontosabban azok értékesítési menetrendjére, hiszen vélhetően a Tesla már az új, 4680-as cellákkal fogja szállítani ezeket a modelleket.
„Egy fontos megjegyzést tennék a Tesla Battery Day holnapi bejelentésével kapcsolatban. Ez komolyabb távon is hatással lesz a Semi, Cybertruck & Roadster programjainkra is, amit holnap bemutatunk, legkorábban 2022-ben érheti el a komolyabb mértékű gyártási volument.” – Elon Musk
Elon Musk továbbá azt is megerősítette még szeptember 22 előtt, hogy természetesen továbbra is számítanak a jelenlegi beszállítóik (Panasonic, CATL) munkájára, a megrendeléseik volumene nem fog irányukban csökkenni.
Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!