A BMW Group tovább serkenti az elektromos mobilitás térnyerését, tömegtermelési kapacitását pedig a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású autók iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélérdeklődések szerint fokozza. Kínában a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) átfogó bővítést hajtott végre nagyfeszültségű akkumulátorokat előállító központjában, a senjangi Tiexi kerületben rendszerbe állított új akkumulátorközpont pedig azonnal meg is kezdi a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású SAV (Sports Activity Vehicle) modellben bemutatkozó, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia új, minden korábbinál erőteljesebb energiatároló egységeinek sorozatgyártását.
Az új akkumulátorközpontot szeptember 14-én, hétfőn állították rendszerbe egy hivatalos megnyitó ünnepség keretében, amelyen a kínai kormány és a BBA magas szintű képviselői is részt vettek. A BMW Group illetékesei virtuálisan voltak jelen az eseményen.
„Kína nem csupán piacként, de tömegtermelési és innovációs helyszínként is kiemelten fontos a BMW Group számára. Beruházásaink a Kína és Senjang melletti erős, hosszú távú elköteleződésünket támasztják alá. A befektetések pedig folytatódnak: a Tiexi és Dadong kerületekben működő gyárak bővítése a terv szerint halad, miközben a jövőbeli növekedésre is felkészülünk: az új akkumulátorközponttal több mint megduplázzuk a helyben készülő nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelésének mennyiségét” – mondta az ünnepségen Milan Nedeljkovic, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.
„A nagyfeszültségű akkumulátorokat előállító központ átfogó bővítése kézzel fogható bizonyítékul szolgál a senjangi, Liaoning-i és északkelet-kínai beruházásaink folytatása iránti elköteleződésünkre” – vette át a szót Dr. Johann Wieland, a BBA elnöke. „Ez a fejlesztés ugyanakkor azt is előrevetíti, hogy a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 piaci bevezetésével vezető szerepet vállalunk a fenntartható mobilitás térnyerésében” – tette hozzá.
Kína a BMW Group legnagyobb önálló piaca, amely az elektromos mobilitás térnyerésének globális ütemét is meghatározza.
A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése szeptember végén kezdődik a BMW Brilliance Automotive (BBA) dadongi gyárában. A modellben használt nagyfeszültségű akkumulátorokat a közelben működő új akkumulátorközpont állítja elő. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amely 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felszerelt benzin- és dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is elérhetővé válik az ügyfelek számára.
Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiában használt nagyfeszültségű akkumulátorokat az alapoktól kezdve az új, úttörő akkumulátorcella-technológiával párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök.
A BMW Brilliance Automotive kibővített akkumulátorközpontja az első olyan helyszín a BMW Group gyártási hálózatában, ahol az ötödik generációs nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásban készülnek. A jövőben a technológia előállításához a bajor prémiumgyártó Dingolfingban működő, elektromos mobilitásra szakosodott kutatás-fejlesztési központja is csatlakozik. A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiát a BMW iX3 után a 2021-ben érkező BMW iNEXT és BMW i4 modellek is megöröklik. Azáltal, hogy a BMW Group a nagyfeszültségű akkumulátorokat ugyanott gyártja le, ahol azokat a tömegtermelésben készülő autókba be is építik, minimalizálja a szállítási procedúrát és még tovább fokozza a jövőbe mutató modellek fenntarthatóságát.