A Volkswagen elkezdte első amerikai üzemét is átállítani e-autók gyártására!

0

Mint már többször is említettem, személyes véleményem az, hogy az úttörő Tesla után a Volkswagen az a gyártó, aki a legtöbbet teszi az elektromos meghajtás népszerűsítésének érdekében, még ha nem is tud olyan gyorsan reagálni bizonyos trendekre, mint a Tesla. De a kitűzött irány és az elszántság megvan, ez tisztán látszik a VW esetében.

A már sokszor említett Rodamap E keretein belül 2025-re közel 50 tisztán elektromos és 30 plug-in hibrid modell bevezetése a célkitűzés! A tisztán elektromos vonalon maradva, jelen állás szerint kijelenthető, hogy ezen modellek „gerincét” az ID. termékcsalád fogja jelenteni, aminek első tagja (ID.3) már gyártás alatt van a németországi Zwickauban. Azonban itt nincs megállás és érkezik az ID.4, ami a következő lépcsőfok az ID. családban, akár a pozicionálást, akár a méreteket nézzük.

Természetesen a sok elektromos modellhez gyár is kell, ezekből is jól áll a Volkswagen, hiszen Európában már Zwickau és Emden is azon telephelyek között szerepel, amik idővel teljesen átállnak majd az elektromos modellek gyártására. Az ID.4 a tervek szerint első körben (nagyjából 2 évig) Európában készül majd és az itt gyártott darabok kerülnek kihajózásra az Egyesült Államok partjai felé. Sajnos az ID.3 nem kerül értékesítésre Észak-Amerikában, Scott Keogh régiós igazgató szerint a méretekkel van a baj.

Visszatérve az ID.4-re, a költségek lefaragása mellett számtalan tényező miatt lesz szükséges a típus helyben gyártása, erre a célra pedig a Volkswagen a Tennessee Állam-béli gyárát szemelte ki, tehát a chattanoogai üzemet!

Itt is számtalan átalakítás, bővítés és gépesítés lesz kívánatos, amire a Volkswagen 800 millió USD-s keretet állapított meg. A gyár igazgatója szerint minden a tervek szerint halad és 2021-től az elő-szériás, míg 2022-től a végleges sorozatgyártás is megkezdődhet a gyárban. A koronavírus miatt bár visszaesett a gyártás volumene Chattanoogában, a gyár bővítése nem állt le, jelenleg már közel 70%-os a készültség. Ha beindul az elektromos modellek termelése itt, a tervek szerint évi 100 ezer darab ilyen autót is elő fognak tudni állítani.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!