Lehet, hogy most még az elektromos autó drágábbak, mint hagyományos társaik, azonban az üzemanyagon és a karbantartási költségen jelentős összegeket lehet megspórolni. Ezek azok a költségek, amikre a Tesla úgy hivatkozik, mint „potenciális megtakarítások” hosszú távon, nagy futásteljesítménynél ezeknek köszönhetően megtérülhet az autóért kifizetett magasabb összeg. Főleg igaz ez, ha az autót sokat használják, ahogyan például azt a rendőrség is teszi. Valószínűleg ez az egyik oka annak, hogy a Hyundai az elektromos autóinak jelenlétét próbálja megerősíteni az európai rendőri erők kötelékében és úgy tűnik, hogy ez sikerül is neki.

Hirdetés

A cég elmondása alapján a Kona elektromos változata igen népszerű a svájci, a holland, a spanyol és az Egyesült Királyság rendőrségeinek körében. A hatótávbővítés után pedig az Ioniq is sokkal vonzóbb lett a rendészeti szervek számára, már használják például Guadalete-ben és Bilbaóban is.

Az olaszországi Bolzano városának helyi erői pedig a Hyundai új, hidrogén üzemanyagcellás autójából, a NEXO-ból vásárolt 11 darabot. A városban egyébként már egy ideje a Hyundai ix35 üzemanyagcellás változatát használják, tehát nem lesz nekik újdonság a technológia.

Azt azonban nem tudni, hogy ezekhez a járművekhez honnan érkezik a hidrogén. Hogy a város telepített-e hidrogén kutat vagy esetleg maga a Hyundai? Továbbá azt sem tudni, hogy megújuló forrásból származik-e.

Sok helyen szinte már biztosan tudni, hogy a koronavírus-járvány okozta gazdasági válságot adóemeléssel próbálják meg orvosolni. Ebben az esetben a rendészeti szerveknek még jobb döntés lehet az elektromos autók vásárlása, nem csak a levegő minőségének javítása érdekében, hanem hosszútávon sokkal költséghatékonyabb is lesz, tehát egy remek befektetés.