Nem lesz mostanában elektromos Ferrari

0

Enrico Galliera, a Ferrari kereskedelmi vezetője megerősítette a cég álláspontját, miszerint nem fognak 2025-ig elektromos autót gyártani. Úgy gondolják, hogy a technológiának még szüksége van pár évnyi fejlődésre ahhoz, hogy az megfelelően tovább tudja vinni a „márka örökségét”.

Galliera elmondta, hogy szerintük az akkumulátortechnológia egyszerűen még nem elég fejlett egy általuk elképzelt supercar-hoz. Bíznak abban, hogy az elkövetkezendő öt évben olyan mértékű lesz a változás, hogy az megfelelő legyen a Ferrari számára.

Ennek ellenére Galliera nem zárta ki, hogy a jövőben esetleg készülni fog elektromos Ferrari. 

Amint azt az elektromos technológiát kifejlesztették, ami megfelel a mi elvárasainknak. Akkor miért ne? A kulcs a technológia. Nem fogunk csak azért elektromos Ferrarit készíteni, hogy legyen egy.”

Hozzá tette azt is, hogy ha piacra lépnek egy elektromos autóval, akkor azzal szeretnének valami újat mutatni. Mivel az új technológiák bevezetése tette a céget azzá, ami.

Nehéz elképzelni azonban, hogy milyen újítást is hozhat el a Ferrari úgy, hogy még jó ideig parkolópályán van a projekt.

A cég vezetőjének Louis Camillierinek a véleménye is hasonló, decemberben azt mondta, hogy:

„Az akkumulátor-technológia még nem ott tart, ahol tartania kéne.”

Egy évvel ezelőtt azonban már a Ferrari bejelentett egy részben elektromos modellt, az SF90 Stradale plug-in hibrid változatát, 7,9 kWh kapacitású akkumulátorral. Gelliera erről azt nyilatkozta, hogy azért alkották meg, mert vannak olyan ügyfeleik, akik az otthonuk közelében csendesen szeretnének közlekedni. Például reggel, mikor elindulnak a munkába, azt szépen csendben, elektromos üzemmódban teszik, de az autópályán ott a lehetőség hallani az autó valódi hangját.

Galliera amiatt sem izgul, hogy a Pininfarina már bejelentkezetett az elektromos-supercar piacra. Múlt novemberben jelentették be, hogy a Bosch-sal együttműködve fejlesztenek villanyautót. A 2019-es genfi autószalonon be is mutatták az 1900 lóerős Battista-t. 

Ha sem a versengés nem ösztönzi a Ferrari-t elektrifikációra, sem a technológiában rejlő lehetőségek, akkor mi? Talán az emissziós szabályzás?

Galliera azt mondja, hogy a cég mindenféle szabályzásnak meg fog felelni, és nem gondolja, hogy bármilyen ezt érintő változás miatt speciális tervekre lenne szükségük.