A tisztán elektromos furgonok piaca még csak most fog majd felpörögni, a hamarosan piacra kerülő, remélhetőleg egyre nagyobb megtehető hatótávval gazdagodó autók jóvoltából. Az ilyen furgonok egyike lesz a Mercedes-Benz EQV is, amely méretét tekintve leginkább a Vitohoz hasonlítható.
A furgon piaci megjelenése 2020 második felére van időzítve, az addig hátra lévő időt a gyár alaposan kihasználja, többek között a téli tesztekkel, amiket sikeresen teljesített az EQV. Ezek a svédországi Arjeplog mellett zajlottak, közel –30 fokos hőmérséklet mellett, ami egy belsőégésű motorral szerelt autónak is tud kihívásokat okozni. A harmincnál is több mérnök bevonásával összeállított tesztcsomag olyan elemeket tartalmazott, mint az áthajtás jeges folyókon, de a tesztnek része volt a hajtáslánc elemeinek, a hőmenedzsmentnek, és a töltési folyamatoknak a megfigyelése is ezen a kritikus hőmérsékleten. A kombinált átlagfogyasztás végül 26,4 kWh/100 km környékére jött ki.
Az EQV nem csak a hardverben, de szoftverben is hozza a jelen kor elvárásait, ami leginkább az MBUX multimédiás rendszer és a hozzá tartozó érintőképernyő meglétét jelenti majd. Az alábbi táblázatban az EQV főbb tulajdonságait láthatjuk:
| CO2 kibocsájtás | 0 g/km |
| Kombinált fogyasztás | 26.4-26.3 kWh/100 km |
| Becsült hatótáv | 417-418 km (NEDC) |
| Töltési szabvány | CCS |
| Meghajtás | első kerék |
| Csúcsteljesítmény | 150 kW (204 LE) |
| Teljesítmény | 70 kW (95 LE) |
| Max. nyomaték | 362 Nm |
| Akkumulátor | Lithium-ion |
| Akkumulátor kapacitás (használható) | 90 kWh |
| Akkumulátor kapacitás (teljes) | 100 kWh |
| Hossz (választható) | 5140 mm, 5370 mm |
| Tengelytávok | 3200 mm, 3430 mm |
| Végsebesség | 140 km/h (alapkivitel), 160 km/h (opciós) |
| Raktér befogadóképessége | 1410 liter |

















