Nincs új a nap alatt, hisz már régóta tudjuk, hogy a Mercedes további modellekkel bővíti elektromos EQ almárkáját. A Mercedes nem titkolt célja, hogy legalább négyszer annyi plug-in hibrid és tisztán elektromos autót kíván gyártani 2020-ban, mint az azt megelőző évben. Az ilyen hajtáslánccal szerelt autók és a hozzá tartozó alkatrészek a világ három kontinensének 9 gyárában (hét lokációban) készülnek majd, mindegyik egy célt szolgálva. A terv legfontosabb gyára pedig a brémai lesz, ahol az EQC is készül. A vállalat továbbá cáfolta azon értesüléseket, hogy a gyártási volumen megfelezésére kényszerültek volna.

Hirdetés

A napokban szemfüles fotósoknak sikerült lencsevégre kapni az EQA és EQB elektromos kompakt SUV-ket, melyeket Svédország északi részén tesztel a Mercedes. A két elektromos modellt pedig elég foghíjas álcázással küldték a németek a fagyos tesztre. Ahogy látható, csak a modellek elejét és hátulját takarja az álca, így a kasztni többi részét alaposabban is szemügyre vehetjük!

Szinte biztos, hogy elől a lökhárítók át lesznek alakítva aerodinamikai hatékonyság és a megkülönböztethetőség miatt. Hátul pedig ezek a modellek is megkapják a lámpák közötti összekötő fénysort akárcsak az EQC.

Az EQA és az EQB a Mercedes MEA EVA II platformjára épül, a német lapok szerint a Mercedes 60 és 110 kWh közötti akkumulátorokkal és három elektromos motorral szereli fel a két modellt. Ezek 204, 272 és 340 lóerősek lesznek és minimum 400 kilométeres WLTP hatótávot várhatunk tőlük.

Az összkerék meghajtásról egyelőrre nincsenek hírek, de több mint valószínű, hogy az alap modellek csak egymotorosak lesznek. Továbbá az EQA és az EQB megkapja az MBUX infotainment rendszert és az EQC-ből ismert félautomata önvezető képességgel rendelkező vezetői segédletet is.

Ha hihetünk a pletykáknak, akkor az EQA az ősszel megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon debütálhat. Sajnos az EQB-re még 2021-ig várnunk kell!