Tavaly márciusban számoltunk be arról, hogy a 2019. évi genfi autószalonon a márka bemutatta a régóta várt Vision iV tanulmányt. A modell egy, a Volkswagen MEB platformján alapuló crossover kupé, amely a „Škoda elektromos jövőjét hozza a jelenbe”.
Erről a modellről kész információkat is közölt akkor a Škoda: a Vision iV koncepcióautó két elektromos motorral rendelkezik, melyek összesen 306 lóerőre képesek (225 kW). Nulla százas sprintet pedig 5,9 másodperc alatt futja le. A Vision iV egy 83 kWh-s akkumulátort kapott, mellyel közel 500 kilométert tehetünk meg egyetlen töltéssel (WLTP mérési protokoll szerint). Sajnos a töltésről nem sokat tudtunk meg akkor, de a csehek azt állították, hogy közel 30 perc alatt tudjuk 80%-ra tölteni az autó akkumulátorait.
A VW MEB moduláris elektromos autóplatformjára épülő jármű sportos, aerodinamikus karosszériát, és egy Škodára jellemző tágas belső teret kínál. A 22 hüvelykes kerekek vizuálisan kiemelik és hangsúlyozzák a jármű lenyűgöző formáját. A szemet gyönyörködtető részletek közé tartoznak a Škoda-rács függőleges lécében lévő megvilágított üvegelemek és a hagyományos szárnyas tükrök helyett cápa uszonyokra emlékeztető formájú kamerák.
Ha pedig belegondolunk, hogy a héten beharangozott ENYAQ lesz az első Škoda SUV, így könnyen összepárosítható a két autó. Az ENYAQ a tervek szerint a Škoda csehországi üzemében (Mlada Boleslav) készül majd. Összefoglalva, szerintünk bőven esélyes a dolog, kivéve persze ha Vision iV-t egy nagyobb szabású terv részeként akarja felhasználni a Škoda és így a Volkswagen is!