A Nikkei Business Publications megbízására újra darabokra szedtek egy Teslát, méghozzá egy vadiúj Model 3-at, hogy pontosabban meg tudják vizsgálni mi is van belül. Az eredmény érdekesen alakult, elmondásuk alapján az elektronikát tekintve: „A Tesla 6 évvel jár a Toyota és a Volkswagen előtt”.

Hirdetés

Nem ez az első eset azonban, amikor mérnököket nyűgöz le egy Tesla. A Munro & Associates, miután szét szedték a jármű elektronikáját, „remekműnek” nevezték azt.

Most pedig a japán Nikkei Business Publications az, aki le van nyűgözve a Tesla elektronikai megoldásaitól.

Leginkább az autó beépített központi vezérlő egységét csodáltuk meg, mely az „önvezetésért” is felelős. A Hardware 3 néven is ismert kis számítógép a Tesla legnagyobb fegyvere az elektromos autó piacon. Ez vethet véget az ellátási láncnak az autóiparon belül.”

A szétszedésben részt vett több mérnök is, különböző japán autógyártótól, egyikük szinte sokkot kapott, amikor a központi vezérlőegységet vizsgálták. Röviden summázta a tapasztalatait: „Ezt mi nem tudnánk megcsinálni.”

A témában érintett vezérlőegység 2019 áprilisában jött ki, ezért nem szerepelt még eddig a szétszerelésekben.

Mikor ezt az új rendszert elindították, amely például az önvezetési funkcióért is felel, a Tesla így nyilatkozott róla: „Objektíven ez a legjobb chip a világon.”

Azt állították, hogy másodpercenként 144 billió műveletet képes végrehajtani, és ugyanennyi idő alatt 2300 képkockát képes kezelni, és ezt mind úgy, hogy még kevesebb energiát is fogyaszt, mint elődje.

A Nikkei becslése szerint 2025-ig vetélytársa sem lehet. Hozzátették, hogy ez a központi vezérlőegység lesz a jövőben az autonóm közlekedés kulcsa.

Miért nem fejleszt a többi gyár hasonló vezérlőegységet? A Nikkei szerint a gyártók veszélyben érzik az évtizedek alatt kialakult ellátási láncaikat, egy ilyen kis számítógép jelentősen leegyszerűsíti az elektronikus rendszert és lecsökkenti a hibalehetőségeket is.

Beszállítók százainak azonban élet-halál kérdés az, hogy az autók elektronikája hogyan is épül fel. A Nikkei szerint sok hagyományos gyártó kötelességének érzi a sokkal bonyolultabb elektronikus rendszerek gyártásának fenntartását.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.