Úgy tűnik, a Škoda egyre inkább hisz az elektromobilitásban, ugyanis – miután piacra dobta a plug-in hibrid Superbet és a tisztán elektromos CITIGOe iV-t – gőzerővel készülnek, hogy sorozatgyártásba kerülhessen a márka első tisztán elektromosan hajtott SUV-ja is, a VISION iV. Ez lesz a Škoda első MEB padlólemezre (a Volkswagen által fejlesztett platform, melyet a konszern márkáinak elektromos hajtásaihoz alkalmaznak) szerelt modellje.
Ahogyan azt lassan már megszokhattuk, ami megjelenik Volkswagen-ként, az kicsit másképp, de megjelenik a cégcsoporthoz tartozó többi márka (Seat, Škoda) modelljeként is. Így történt ez az e-up! esetében is, a Seat elkészítette a Seat Mii tisztán elektromos változatát, míg a Škoda már el is adta szinte az összes 2020-ra szánt elektromos CITIGOe-t szerte Európában (Magyarországon például már nem foglalózható, elfogyott a hazánkba szánt keret összes autója, körülbelül 210 darab). Az elektromos up! példáját követve a VW I.D. Crozz (vagy ID.4) fejlesztésével egyidőben, egy ahhoz hasonló modell fejlesztése is zajlik, csak Škodaként, ami most épp mégis csak Volkswagen. Jól megbonyolítják ezt az egészet, nem?
Jöjjenek is képek, ugyanis a CarPix fotósa a Nürnburgringen kapta lencsevégre ezt a jócskán módosított prototípust:
Első ránézésre a Volkswagen Tiguan-ja jut eszünkbe a képről, azonban ha jobban megnézzük, több furcsaságot is észrevehetünk. A tesztelhetőség érdekében megváltoztatták az autó arányait, ami egyrészt a padlólemezbe integrált akkumulátornak, másrészt az ajtóknak köszönhető, de hátulról szemlélve feltűnik, hogy sehol egy kipufogócső (mert ugye a tisztán elektromos modellek semmit nem bocsájtanak ki a környezetükbe használatuk során).
A Škoda a következőket fűzte hozzá a történethez:
„A Škoda EV SUV 2020-ban fog érkezni, de már látható volt a közelmúltban, mint Škoda VISION iV koncepció. A sorozatgyártott modell természetesen egyszerűsített lesz a koncepcióautóhoz képest, és a kupé-jellegű vonalvezetését is elveszíti, több helyet biztosítva ezzel a belső térben. A későbbiekben azonban talán rendelhető lesz majd kupé kivitelben is a modell. Ne feledjük, hogy a képeken látható autó csak egy prototípus, melynek belsejében elrejtettük a valódi, gyártósorba kerülő modell technológiáját.”
Végül nézzük, mit tudunk eddig a Škoda elektromos SUV-ról:
- 500 km hatótáv WLTP szerint
- 83 kWh-s, folyadékhűtéses akkumulátor
- dupla villanymotoros, összkerékhajtás
- 306 lóerő (225 kW)
- 5,9 másodperces 0–100 km/h gyorsulás
- 180 km/h végsebesség
- a teljesen lemerült aksit 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthetjük majd fel (erre azért kivancsiak vagyunk)
- Paraméterek: 4665 mm hosszú, 1926 mm széles, és 1613 mm magas lesz az autó