Geely-vel közösen indítja újra a smartot a Mercedes

0

A Mercedes-Benz viszonya sokáig viszontagságos volt a smart-tal azonban most a kínai Geely-vel közösen újraindítják, és tisztán elektromos márkává alakul át.

2017-ben a Daimler kipróbálta a tisztán elektromos formulát Amerikában, akkor a forgalma kétharmad részét elvesztette. Ezek a modellek nem voltak túl vonzóak, tulajdonképpen csak az előző Smart átalakított változatai voltak és nem kimondottan elektromosra tervezték őket.

Most azonban stratégiát váltanak és ehhez a kínai autóipari óriás, a Geely lesz a partnerük. A Mercedes-Benz és a Geely holding, hivatalosan is megalapítják a smartot mint globális, közös márkát. Az új projektbe nagyjából 777 millió dollárt is invesztáltak.

Ola Källenius a Daimler és a Mercedes Benz igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott:

„Az utóbbi hónapokban minden szükséges intézkedést megtettünk ahhoz, hogy elkezdhessük a közös munkát a Geely-vel. Célunk egy olyan következő generációs zéró emissziós autó, ami a Kínai és a világpiacon is megállja a helyét. Bízunk benne, hogy folytatva az együttműködésünket ki tudjuk szolgálni a vásárlókat világszerte.”

Li Shufu a Geely elnöke tette hozzá:

„A smart márka egyedi értékkel és jelentős globális befolyással bír, ezek a tulajdonságok teszik lehetővé, hogy a városi közlekedés vezető tényezőjévé váljon. A Geely teljes mértékben támogatja a márkát, a gyártásban a kutatás fejlesztésben és a közös vállalkozás minden területén, hogy az sikeres lehessen Kínában és szerte a világon. A Mercedessel való együttműködésünkkel a smart válhat a világ vezető városi autójává.”

A smart új generációja a Mercedes-Benz designja alapján és a Geely mérnöki közreműködésével fog készülni. Az összes új terméket Kínában fogják gyártani azonban világszerte kaphatóak lesznek. A márka bővítése is tervben van, terjeszkedni szeretnének a nagyobb „b” szegmens irányába is, ilyet még nem láthattunk a smarttól.

A Geely igazán jelentős lépéseket tett az elektromos autós világban és kezd világossá válni a stratégiája. Meglévő, ismert márkákat szerez meg más országokból és Kínába viszi azoknak a gyártását. Ezt tette a Volvoval, a Polestarral és most a Mercedes smartjával is.