Sokszor kerül elő a belsőégésű vs. elektromos autók összehasonlításánál az energia felhasználásnak hatékonysága. Az elektromos autók összehasonlíthatatlanul hatékonyabban használják fel a „beléjük töltött” energiát, mint a benzines vagy a dízel erőforrással szerelt autók. Ami persze hidegebb időkben jól tud jönni, hiszen ezzel a hővel kényelmesen lehet fűteni az utasteret, míg az elektromosnak ez plusz energia felhasználásba kerül, ami végső soron a megtehető kilométereket csökkenti.
A Fully Charged csapatának jóvoltából most vizuálisan láthatjuk, hogyan néz ki a különbség a két hajtáslánc esetében, hiszen az egyik stábtag, Dr. Helen Czerski magához ragadott egy FLIR T1K hőkamerát és egymás mellé állított egy második generációs Nissan Leafet és egy dízeles Ford Focus II-t. És hogy mit mutatott a hőkamera? Az alábbi videón magáért beszél minden képkocka, aki pedig a lényeget nézné meg, annak a 6. perctől érdemes kezdeni a videót:
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/