Ezerrel pörög a frankfurti autókiállítás, ahol idén minden kétséget kizáróan az elektromos meghajtásé a főszerep. Mi ennek különösen örülünk, hiszen eddig is mindent megtettünk amit lehetett, hogy népszerűsítsük az e-autózást!

Autóhoz pedig töltő is kell, ami Európában egyre inkább egyet jelent az Ionity villámtöltőhálózatával. A legutóbbi autóipari csatlakozó a Hyundai volt, ami egyértelműen jelzi a vállalkozás sikerességét! És hát mi is mutathatja meg jobban valami egy vállalat arcát, ha nem a saját terméke! Ebben változtatott most az Ionity, hiszen eddig az volt a bevett gyakorlat, hogy a fő beszállítók (Tritium, ABB) oszlopait matricázta át, ahogyan azt például a bábolnai töltőállomáson is láthatjuk!

De aki régebb óta figyelemmel kíséri az Ionity híreket azt tudja, hogy a vállalat már egy ideje saját tervezésű töltőállomásokkal várná az e-autósokat, ahol mindennél jobban érvényesülnének az Ionity arculati elemei. A lehetőség pedig mostantól adott lesz, hiszen Frankfurtban bemutatásra került élőben is egy ilyen töltőkből álló állomás, ahol a legfontosabb szereplők maguk a 2,6 méter magas oszlopok voltak. A fő arculati elem a Halo, amit magyarul talán fénykoszorúnak fordíthatnánk! Legfőbb feladata az oszlop megtalálásának megkönnyítése az e-autósoknak, másodsorban a töltés és az oszlop állapotának visszajelzése.

Másik fontos újtás a felhasználói felület (HMI – Human Machine Interface) olyan mértékű tervezése, ami nagyban megkönnyíti az oszlop kezelését. A jövőben telepítendő és a már telepített nagyfeszültségű (350 kW) töltők mind ugyanazt a felhasználói felületet kapják majd meg, amit kiegészít a 24 órában bármikor hívható ügyfélszolgálat, ráadásul 7 nyelven!
Az újratervezett kábelmenedzsment pedig megkönnyíti a töltőkábel bedugását az autóba, legyen a töltőnyílás bárhol elhelyezve a karosszérián.

A töltő dizájnja ráadásul díjnyertes is, hiszen magáénak tudhatja a 2019-es iF Desig Award kitüntetését! Az első ilyen oszlop Dániában kerül telepítése idén ősszel, míg a már kihelyezett 350 kW-os villámtöltők maradnak a helyükön. Az Ionity célja, hogy minden állomására kerüljön legalább egy 350 kW-os DC villámtöltő, melyen CCS kombó2-es szabványú fej található és támogatja a 800V-os feszültséget használó járműveket (pl.: Porsche Taycan) is.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/