A hivatalos megerősítés szerint már idén novemberben kezdetét veszi az ID.3 sorozatgyártása. Jelenleg nyolcezren dolgoznak a létesítményben és már több mint 2500-an megkapták az elektromos autók gyártásához szükséges képzést. Munkájukat 1600 összeszerelő robot segíti. A Volkswagen termelési célnak a napi 1500-at tűzte ki a jövőre nézve, azaz ideális körülmények között naponta ennyi ID.3 hagyhatja el a létesítményt.
Tegnap este pedig végleg bemutatták az álcafólia nélküli Volkswagen ID.3-at aminek a 45 kWh-s változata 30 ezer eurótól indul. Azonban a hivatalos sajtóanyag szerint az ID.3 első szállításai csak 2020 nyarán kezdődhetnek el.
Az Electrec szaklap megkereste a késői szállítás miatt a Volkswagent. Akik megerősítették, hogy a 2020 nyári szállítás nem elírás, hanem valóban ekkor kezdődik meg a szállítás.
Továbbá a szaklap arra is kíváncsi volt, hogy mit csinálnak az elkészült modellekkel a gyártás befejezése és a szállítás megkezdése közötti hosszú időszakban. Melyre a VW szóvivője így felelt: „Egyedülálló lépés és nagy kihívás, hogy a nagy volumenű jelenleg 100%-ban belsőégésű motorral szerelt gyárat átalakítsák 100%-ban teljesen elektromos modellek gyártására. Ami pontos tervezést igényel. Nem fogunk rohanni, lépésről lépésre gyorsítjuk fel a termelést. Ezenkívül szinte egyidejűleg 30 európai országban indítjuk el az ID.3-at.”
„Továbbá a Volkswagen teljes mértékben elkötelezett amellett, hogy 2020-ban mintegy 100 000 MEB platformmal szerelt járművet gyártson és értékesítsen.”
Eddig már 400 darabot legyártottak az ID.3-ból, melyeket most tesztelnek, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy megindulhat a tömeggyártás.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/