Sokszor hallani, hogy az akkumulátortechnológia megrekedt egy szinten és innen már kéne egy nagyot ugrani, hogy jelentős hatást tudjon mindez gyakorolni az e-autók terjedésére! Pedig éppen az e-autók egyre jelentősebb térnyerése indított be egy viszonylag csendes, de folyamatos fejlődést a lítium-alapú akkumulátorok technológiájában. Ennek egyik fokmérője pedig az energiasűrűség!

Az energiasűrűség és az elektromos autózás kapcsolatában mindezt azt jelenti, hogy 1 kg akkucella mennyi energiát tud eltárolni, általában Wh/kg-ban szoktunk erre hivatkozni. Persze az ár is egy igen erős tényező a kérdésben, sokak szerint ha 100 dollár alá esik 1 kWh kapacitás előállításának költsége, az fordulópont lesz az e-autózásban!

A New York Times cikke szerint, egyes kiszivárgott, belsős Volkswagen információ alapján a gyártónak már sikerült ezt a határt átlépnie, főleg, hogy tegnap bemutatásra került a cég elektromos zászlóshajójának az ID.3-nak a bemutatása, amivel az e-autók tömegtermelése egy új szintre léphet!

Ezt úgy érhette el a Volkswagen, hogy különböző ázsiai beszállítókkal (LG Chem, Samsung SDI, CATL) hatalmas mennyiségű cella gyártására szerződött már most, nagyjából 40 milliárd dollár értékben! Valamint az európai akkumulátorgyártás legfontosabb cégébe is beszállt befektetőként, ami a Northvolt!

A következő 10 évben a Volkswagen közel 70 új modellt kíván bemutatni, 22 millió jármű formájában, így rengeteg akkumulátorra lesz szüksége. Ha csak európai viszonylatot nézünk, 2025-re legalább 150 GWh kapacitásra lesz szüksége a VW-nek, évente!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/