Megszámolni is lehetetlen, hogy már hány cikk született az első teljesen elektromos Porsche-ról, a Taycanról. Ma pedig végre lehullt a lepel és minden infót megtudhattunk a stuttgarti elektromos modellről.
A Porsche a hagyományukhoz híven a stílusra, a technológiára és a teljesítményre koncentrált. Így nem meglepő, hogy az első teljesen elektromos modelljük a már jól ismert Turbo vagy a Turbo S nevet kapta. A két modell közötti első nagy különbség az erő. Ugyanis a Turbo 680, míg a Turbo S 761 lóerő az Overboost mód aktiválásával. Azonban a hatótáv is különböző, míg a gyengébb modell közel 450 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel (WLTP) addig az erősebb modell mindössze 412-t. Az akkupakk 93,4 kWh!
A Taycan stílusa hamisítatlan Porsche! A négyajtós szedán 4,963 mm hosszú és 1,378 mm magas. A márkára jellemzően a sárvédők kissé kidomborodnak, míg a hátsó lekerekítés a C-oszlopnál a 911 nyomait viseli magán. A Porsche logó hátul üveges hatást kelt a lámpasorba ágyazva. Az autó aerodinamikai optimizálása 0,22-es légellenállási együtthatót eredményezett – ez rekord.
A beltérben a képernyők a műszerfal nagy részét elfoglalják, melyek letisztultak. A fő kijelzőnek számító középső infotainment rendszer képernyője 10,9 colos, melyből akár másodikat is kérhetünk az utasoldalra. Azonban az internet böngészőt ne is keressük, ugyanis múlt héten arról számoltunk be, hogy a Taycan-ban nem lesz böngésző. A Porsche a gombok számát igyekezett a lehető legkevesebbre redukálni, így mindent az érintőképernyőn állíthatunk vagy akár a „Hey, Porsche” felkiáltásra előcsalhatjuk a hangvezérlést. A beltér teljes egészében állati bőr felhasználása nélkül készült.
A Taycan csomagterének űrtartalma 366 liter, azonban az autó első részében is találhatunk egy 81 literes tárolót.
A Taycan Turbo S Overboost módjával 761 lóerőt és 1050 Nm nyomatékot érhetünk el, ezzel 2,8 másodperc alatt gyorsul az autó 100 km/h-ra. A „kistestója” 680 lóerő és 850 Nm nyomatékkal 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A Porsche mindkét típus végsebességét 260 km/h-ban limitálták, és a rajtautomatika nélkül 625 lóerővel rendelkeznek. A Taycan Turbo alapsúlya 2305 kg, míg a Taycan Turbo S 2295 kg, fogyasztásuk pedig katalógus adat szerint 26.0kWh\100km és 26.9 kWh/100km.
A Porsche az ígéretéhez híven megalkotta az első olyan e-autót melyet 400 volt helyett már 800 voltról tölthetünk. Mindez azt jelenti, hogy alig öt perc alatt tölthetünk 100 kilométernyi energiát a Taycan-ba, míg ötről nyolcvan százalékig 22,5 perc alatt tölthetjük fel az autót 270 kW-s ultragyors töltővel. További pozitív hír, hogy a Stuttgartiak egy 11 kW-os AC fedélzeti töltővel is felszerelték az autót.
A Taycan két e-motorja az első és a hátsó tengelyre van erősítve és ezeket két külön váltóval lehet kezelni. Érdekesség, hogy a hátsó tengelyen található elektromos motor kétsebességes. Az első fokozat a gyorsításban segít, míg a második pedig az egyenletes sebességben való haladást normalizálja. Persze, mindezt az autó vezérli és függ attól, hogy milyen vezetési mód van beállítva. Itt megtalálhatóak a Range, a Normal, a Sport, a Sport Plus vagy az egyedileg konfigurált mód. A Porsche 4D-Chassis Control rendszerrel a légrugós felfüggesztést, az összkerékmeghajtást, a lengéscsillapítást és a nyomatékelosztást is lehet kezelni. Lassításnál vagy a fékezésnél 265 kW energiát táplál vissza az akkuba a Porsche.
Jó tudni, hogy a Turbo 50 millió míg a Turbo S 61 millió forintnak megfelelő euróért vásárolható meg!
A teljes bemutató itt visszanézhető:
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/