Idén a svédországi Stockholmban került megrendezésre az UITP Global Public Transport Summit nevű rendezvény, aminek nevéből adódóan a tömegközlekedést érintő legújabb fejlesztések bemutatása a fő célja. Ha pedig tömegközlekedés, nem lehet elmenni a buszok mellett, főleg ha azok elektromosak.
Ide hozta el a kínai BYD legújabb, 12 méteres buszát, melynek legfontosabb újítása az alumínium felépítménye jelenléte. Ennek megléte a súlycsökkenés miatt létfontosságú a fogyasztásban, főleg hogy így a busz gyomrában lakó 348 kWh-s akkupakk segítségével már 250 km is megtehető. A kisebb súly mellett az alumínium jelenléte a strukturális merevségre és a korrózió-megelőzésre is kedvező hatással van.
A BYD busza 2 illetve 3 ajtós kivitelben is megvásárolható lesz, maximum 80 szállítható utassal a fedélzetén. A legjobb pedig az, hogy ez a rendkívül modern és mutatós busz nálunk, Komáromban készül majd, míg a BYD több modellje is a mostanában nyitott francia gyárukban kerül ősszerelésre, Beauvais mellett. Az itt készülő buszok többek között 13 és 18 méteres kiadásban készülnek majd, 59 és 140 fős maximum utassal.
A BYD európai buszos üzletága 20%-os részesedést tudhat magáénak a kontinensen, ami eddig közel 700 leszállított e-buszban testesül meg.
Műszaki szempontból a 348 kWh-s akkupakk celláinak alapja vas-foszfát, a meghajtásról pedig a tengelyre szerelt motor gondoskodik, váltó jelenléte nélkül a sofőrfülkében. Az akkupakk ideális hőmérsékletéről szerencsére aktív hőmenedzsment gondoskodik (BTMS-Battery Thermal Management System).
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/