Villamosít az Opel: a Grandland X most bemutatandó összkerékhajtású
konnektoros hibrid változata fontos eleme a PACE! stratégiai terv megvalósításának.
Ezentúl a sportosan elegáns Grandland X Hybrid4 vezeti fel a márka SUV-portfólióját,
amelynek típusai a Grandland X, a Crossland X és a Mokka X. Az összetéveszthetetlen
fekete géptetős (opció) Grandland X Hybrid4-et 1,6 literes benzines turbómotor és két villanymotor összesen 300 lóereje hajtja. Fogyasztása a WLTP1/NEFZ2 ciklus szerint 2,2 l/100 km, CO2-emissziója 49 g/km (mindkettő súlyozott, kombinált, ideiglenes adat). Az Opel első konnektoros hibridjének értékesítése még az első félévben megkezdődik; az
első vevők 2020 elején vehetik át az autót.
Az Opel Grandland X Hybrid4 nagymértékben hozzájárul a jövőbeli szigorúbb CO2-célok eléréséhez. További villamosított modellként rajthoz áll az új Corsa-generáció
akkumulátoros villanyautó verziója, amely szintén ez évtől megrendelhető lesz, újabb
mérföldkőként – az új, nagyon hatékony belsőégésű motorok mellett – az Opel folyamatos
haladásában a fenntartható autózás felé. 2024-ig valamennyi modelljének lesz elektromos
variánsa.
Az Opel emberközeli, felvillanyozó német márka, ezt jelzi az élvonalbeli konnektoros hibrid
technikával ellátott új Grandland X-variáns. A Grandland X Hybrid4 hajtóművének elemei:
• WLTP-minősítésű, 147 kW/200 LE teljesítményű, 1,6 literes, közvetlen
befecskendezésű benzines turbómotor, amely teljesíti az Euro 6d-TEMP normát. A
négyhengeres gépet kimondottan hibridjárművekhez tervezték;
• elektromos rész, két darab, egyenként 80 kW/109 lóerős villanymotorral,
összkerékhajtással és 13,2 kWh-s lítiumion-akkumulátorral. Az első elektromotor
villamosított nyolcfokozatú automatán keresztül hajtja az első kerekeket, a másodikat,
differenciálművel, a hátsó hídba integrálták. Ez utóbbi teszi optimális útfogású 4×4
essé a Grandland X Hybrid4-et.
Az 1,6-os benzines gép főképp közepes és nagy sebességnél dolgozik, míg az elektromos hajtás lassúbb menetben. Az Opel Grandland X Hybrid4 a WLTP-menetciklus1 szerint akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromosan (NEFZ2 szerint 60 kilométer). Ez a hatótáv
német tanulmányok szerint lefedi az átlagos napi autózások kereken 80 százalékát, tehát
útjainak zömét nulla emisszióval teheti meg a Grandland X Hybrid4.
Az Opel Grandland X Hybrid4 vezetője négyféle menetmód – elektromos, hibrid,
összkerékhajtás és sport – közül választhat, kedve és a körülmények szerint. Hibrid
módban mindig automatikusan választja ki a jármű a leghatékonyabb hajtásmódot.
Városban egyszerűen elektromos módra lehet kapcsolni, és máris zéró emisszióval gurul
az autó. Ha bármilyen talajon a lehető legjobb vonóerőre van szükség, aktiválható az
összkerékhajtás, amikor belép az elektromos hátsó hajtómű.
A Grandland X Hybrid4-gyel és modern hajtásával ismét innovációkat tesz közkinccsé az
Opel – méghozzá nagyon praktikusan. A 3,3 kW-os fedélzeti töltőkészülék (opció: 6,6 kW)
csatlakozója a normál tanksapkával ellentétes oldalra került. Az akkumulátort
helytakarékosan, a hátsó ülések alá építik be, így sem a komfort, sem a csomagtartó
befogadóképessége nem romlik.
Az áram jelenleg Európa szerte olcsóbb a szokásos üzemanyagnál. Ezért nem
rendszeresen tankolgatni, hanem akkut tölteni ajánlatos, mert így, a régiótól és a megtett
úttól függően, csökken az energiaköltség. A töltési idő az alkalmazott töltőkészüléken
múlik. Az autóhoz adott, háztartási konnektorhoz csatlakoztatható kábel mellett az Opel
kínál gyorstöltőket is, amelyek nyilvános töltőállomásokon vagy otthoni fali szekrényről
használhatók. Például egy 7,4 kW-os fali szekrényről egy óra és 50 perc alatt tölthető fel
teljesen az akku.
Még komfortosabbá teszik a Grandland X Hybrid4 töltését Európa szerte a Free2Move
Services nyújtotta (a PSA csoport mobilitási márkája) speciális villanyautós megoldások.
Az ezekhez járó töltő passzus több mint 85 ezer európai töltőpontot tesz hozzáférhetővé,
ezenkívül része a csomagnak egy útvonaltervező, amely a maradék töltöttséget és a
töltőállomások elhelyezkedését figyelembe véve állapítja meg a legjobb útvonalat. A Navi
5.0 IntelliLink pedig hálózatba kapcsolt navigációval vezeti el a legrövidebb úton az autóst
a kiválasztott töltőállomáshoz.
Mindezeken túlmenően a Grandland X Hybrid4 az Opel Connect új telematikai
szolgáltatásait is kínálja. Olyan funkciók csökkentik a vezető és az utasok stresszét, mint a
valós idejű útinformációkon alapuló Live-Navigation, az autó adatainak lehívása
okostelefonos alkalmazással, vagy a közvetlen kapcsolat a műszaki segélyszolgálattal és
a mentőkkel. A piros gombbal másodpercek alatt elérhető a segítség. Ha működésbe
lépnek az övfeszítők vagy a légzsákok, a rendszer magától küld vészhívást.
A regeneratív fékezés annyiban is hatékonyabbá teszi a Grandland X Hybrid4-et, hogy
fékezéskor és lassításkor energiát nyer vissza. A hagyományos fékrendszer súrlódással
hővé alakítja, ezáltal elfecsérli a mozgási energiát, a Grandland X Hybrid4 viszont áramot
fejleszt, és azonnal visszatölti az akkumulátorba. Ezáltal átlagosan akár tíz százaléknyit is
nőhet a tisztán elektromos hatótávja.
A nagyfeszültségű (300 V) rendszer legjobb kihasználására van a Grandland X Hybrid4
ben elektromos klímakompresszor és elektromos fűtés is. Az új Grandland X Hybrid4 az Opel villamosított autócsaládjának előfutára. Kiegészítve az
Ampera-e típust, amely bizonyos piacokon továbbra is kapható. Az Opel húsz hónapon
belül bevezeti a Corsa következő generációját, az új Zafira Life modellt, az új, sokoldalú
haszonjárművet, a Vivarót, valamint a Mokka X utódját – mindegyiket tisztán elektromos
változatban is.