Elindult a Mercedes-Benz EQC sorozatgyártása

0

Tavaly szeptember 4-én mutatták be a Mercedes-Benz első, saját elektromos modelljét az EQC-t. A bemutató napján már megtudtuk, hogy az EQC tesztelése közel három éve zajlik, ez idő alatt 90 prototípust és 30 előszériás modellt teszteltek. Megannyi kiszivárgott kép, kémvideó látott napvilágot, a legtöbbjéről az e-cars.hu oldalon is beszámoltunk.

Tegnap pedig fontos mérföldkőhöz érkezett a Mercedes az elektromobilitásban: megkezdődik az EQ család első modelljének, az EQC 400 4Matic-nak a sorozatgyártása és értékesítése. 

A modell indulóára 71 ezer eurótól indul Németországban, viszont kezdetben egy az alapárnál bő 13 ezer euróval drágább változatot lehet majd megvásárolni. Amilyen First Edition modellt, ami a Mercedes-Benz EQC Edition 1886 nevet kapta.

Ez csak a kezdet, ugyanis a Daimler célja, hogy néhány éven belül legalább 10 darab tisztán elektromos modellt dobjon a piacra.

Az EQC-t a legújabb lítium-ion akkumulátor generációjával szerelték össze. A koncepció autóban még 70 kWh-s akkumulátorcsomag raktak, a jelenlegi sorozatgyártott modellben pedig már 80 kWh-s pakk kapott helyet ami 650 kilogramm. Az akkumulátor 384 cellából áll, ami az első és a hátsó tengely között helyezkedik el a padlólemezben. Moduláris kialakítású, mely két modulból áll, névleges feszültsége kb. 350 V és a névleges teljesítménye pedig 218 Ah. Az akkumulátor folyadékhűtésű és fűtésű, akárcsak az összes hűtést igénylő elektronika (inverter…) és az elektromos motorok. A kabin fűtésért és hűtésért pedig a hőszivattyús rendszer mellett két elektromos PTC fűtéserősítő felel.

Intelligens hajtásláncának köszönhetően a Mercedes EQC-ben minden tengelyre jut egy elektromos motor, ezek biztosítják az elektromos SUV számára a magabiztos és dinamikus összkerékhajtású jármű jellemzőit. A fogyasztás csökkenése érdekében pedig a hajtások különféleképpen vannak konfigurálva. Például az első motort az optimális, lehető legkevesebb fogyasztás mellett, közepes tartományban ajánlott használni, míg a hátsó e-motorral egyidejűleg kombinálva pedig növeli a sportosságot és persze a fogyasztást is.

4.76 méteres hosszával az EQC mintegy 10 centiméterrel hosszabb, mint a GLC, ám tengelytávjuk milliméterre pontosan megegyezik. Magasság tekintetében is lehet párhuzamot vonni, hiszen az 1.62 méter pont a GLC és a GLC Coupé magassága között helyezkedik el. Az súlya 2.4 tonna a csomagtartó 500 literes.

  • dual motor, összkerékhajtás
  • 300 kW (402 lóerő) (765 Nm nyomaték)
  • 0-100 kmh 5.1 másodperc
  • max. sebesség (180 km/h)
  • 80 kWh akkumulátor
  • valós hatótávolság (320 km)
  • DC villámtöltő (CCS Combo) 40 perc (110kW, 10%-80%)
  • AC fedélzeti töltő – 7.4 kW

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

 

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!