Már most lehet kapni olyan Mercedes-AMG modelleket, mint a CLS 53, E53 és az új GLE 53 melyek mind enyhe hibrid hajtással vannak felszerelve (EQ Boost). Ennek a lényege, hogy a hathengeres belsőégésű motornak egy 22 lóerő és 249 Nm nyomaték leadására képes elektromos motor is besegít. Azonban ezekkel a modellekkel nem számolnak hosszútávon a csillagos márkánál.

Frank Overmayer, kibocsátási normákért felelős vezető elmondta, hogy “Minden egyes AMG járműből érkezik egy plug-in hibrid változat is. A mild hibrid technológia nem képezi a stratégiánk részét, ugyanis azzal a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás is csak minimálisan csökkenthető.”

Az Autocar értesülései szerint a későbbi modellekben a Mercedes-AMG harmadik-generációs PHEV rendszere kaphat helyet. Ez azt jelenti, hogy 121 lóerő és 440 Nm-es nyomaték mellett 50 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos módban. Ha a pletykák igazak, akkor a Mercedes-AMG EQ Power+ néven vezeti majd be a mindennapokba az új rendszert. Azonban vélhetően a nagyobb teljesítmény mellett, kisebb hatótávot kapunk majd, mint a szintén PHEV hajtásláncú Mercedes modellek.

Overmeyer szerint, “Az akkumulátor és a felépítés változatlan marad, ám némi extra lóerő ronthatja majd a hatótávolságot. Viszont ezzel egyidőben növelni tudjuk a vezetési élményt. Egy SUV esetében ezen opció használata a 100 kilométeres hatótávolságot 60-70 km-re csökkenhet.”