Régóta ki szerettem volna próbálni egy elektromos furgont, aminek végre eljött az ideje. Nálunk járt a Nissan e-NV200 furgon változata, ami egy 40 kWh-s akkuval van szerelve és nettó 8.218.898-ért haza lehet vinni állami támogatással.

Jelen cikkemben nem térnék ki magára az autóra, mivel erről készítettünk egy videót. Azaz több videót, melynek első része a bemutató lesz míg a többi rész pedig azt taglalja, hogy mégis milyen egy ilyen autóval a hétköznapi munka. Hisz erre veszi az ember… szóval, ezek a videók hamarosan elérhetőek lesznek a YouTube csatornánkon, ide kattintva egyszerűen feliratkozhatsz a Feliratkozás gombra kattintással.

Az autót sikerült egy hosszabb és pörgősebb úton letesztelnem, mikor mentem Gáborért a Somlóra. Kapott hideget, meleget!

Szó szerint hideget mivel az utamat, hajnali 5:26 perckor kezdtem meg. Mínusz két fokos hidegben állt az autó, jeges ablakkal és 86%-os töltöttséggel. A fedélzeti számítógép 223 kilométer megtehetőt írt ECO módban. Mosolyogtam egy jót, hogy ez nem sokáig marad így!

A fűtést egyből 22 fokra állítottam, és Székesfehérvárról irány Veszprém. Gondoltam majd ott töltöm és akkor egy töltéssel megjárom Veszprém-Somló-Veszprém távot. Így is lett, a 8-ason végig toltam 110-es tempóval mivel szerencsére senki nem volt ilyen korán az úton.

A veszprémi villámtöltőig összesen 49,7 kilométert tettem meg. Az óra szerint pedig 125-öt. Kacagtam is egy jót, de ez csak kalkuláció. A legfontosabb, hogy 52%-os akkumulátorral értem Veszprémbe és 24,4 kWh/100km-es átlagfogyasztást produkált az autó.

Érezhetően sokat fogyasztott a furgon ekkora sebességnél és ilyen hidegben!

Durván 20 perces villámtöltéssel indultam tovább a Somlóra! 80%-nál már csak 146 kilométert tippelt az autó, de gondoltam, hogy ennyivel már simán megjárom, mivel csak Herendig van kiépítve a kétszer két sávos út, ahol 110-el majd onnan pedig csak 90-el lehet haladni.

Így is tettem, ahol 110-el lehetett ott annyival, majd 90-el folytattam az utam. 54,3 kilométer megtétele után értem el a célom. A fedélzeti számítógép 113 megtehető távot jelzett a kijelzőn, azaz itt már jobban ment neki a matek. Az óra szerint csak 33 kilométert tettem meg, 29% alatt mivel 51%-os töltöttség maradt az e-nv200-ban.

Kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be… ja, itt nem kell! 51,9 kilométer után ismét a veszprémi villámtöltőhöz értünk. Az autó szerint 42 kilométert tudtunk volna még megtenni 15%-os töltöttség mellett. Az óra szerint 71 kilométert tettünk meg, azonban a Somlóról Veszprémig nagyon sok az emelkedő, ezért lehetett ez a nagy különbség.

Átlagfogyasztásunk lecsökkent 22,2 kWh/100km-re.
A töltés ideje alatt meglátogattuk a veszprémi piacot, ahol nagyon finom kolbászt ettünk. Persze szigorúan csak úgy, hogy a telefonszámunkat kiraktuk a szélvédő mögé. Ha esetleg valakinek nagyobb szüksége lett volna a töltőre akkor el tudjon minket érni.

37 perc alatt 81%-os töltöttségig töltöttük az e-nv200-at, ez idő alatt belefolyt 25,05 kWh.

Összegzésként annyi biztos, hogy ilyen hűvösebb időben, rohanós tempónál simán megvan a valós 170-200 kilométeres megtehető hatótáv. Ez persze a jobb időben és a lassabb tempónál még jobb lehet. Azonban ez csak a videóból fog kiderülni, hogy teher alatt mennyi a valós fogyasztása a kis elektromos furgonnak.

Ne felejts el feliratkozni a YouTube csatornánkra, majd regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/