A Renault vállalat egyik legsikeresebb e-eutós terméke a Zoe, amit bátran hívhatunk számos európai piac egyik bestseller termékének. 2012-ben mutatták be a Renault végleges, sorozatgyártásra érett, legkisebb tisztán elektromos autóját a Renault ZOE-t, majd 2012 decemberében el is kezdődött a kis e-autó gyártása Franciaországban, amit 2013-ban további EU-s bevezetés követett. Ám az idő és a technikai fejlődés nem áll meg, így lassan a Renault-nak is időszerű lesz frissíteni a Zoe külső belső tartalmát. Ha már műszaki tartalom, a jelenlegi Zoe töltőjéről egy alapos elemzést nálunk is olvashat az érdeklődő, természetesen Varsány Péter barátunk szakértő kézfogásával körbevezetve!

Az első pletykák a faceliftről még tavaly év elején röppentek fel, akkor egy francia autós magazin dobta fel a témát a hazai és a nemzetközi sajtóban is! Nyáron pedig a szintén francia magazin, a Prope szerint az újdonság gyártása a francia Flints város melletti gyárban lesz elsődlegesen. Mint a linkelt cikk értesülései is mutatják, az új Zoe gyártására már augusztusban elkezdődhetett a felkészülés, ami ebben az esetben a gyár ideiglenes bezárását és felkészítését jelentette az új modell gyártására. A termelés felfutását az is segítheti, hogy az LG Chem akkumulátorgyárat nyitott Lengyelországban, aminek termelési felfutatásáról már tavaly novemberben döntöttek! A Prope magazin számolgatott is kicsit és szerintük az új modellből napi 440, havi 8800 darab készülhet az átalakított üzemben, a hétvégékkel nem számolva.
A Renault akkor az alábbi stratégiai átalakításokról is beszámolt:

  • Douai-i gyár felkészítése a vállalat második e-autós gyáraként.
  • A Zoe gyártási kapacitásainak megduplázása és a hamarosan bemutatandó új Zoe gyártásának előkészítése a Flins melletti üzemben.
  • A Cleonban gyártott elektromos motorok számának megtriplázása és egy új motorgeneráció bemutatása 2021-ben
  • A Maubeuge-i gyár fejlesztése és felkészítése a következő generációs Kangoo Z.E. gyártására.

    A Renault Flints melletti gyára

    Technikai szempontból az alábbi szempontok érvényesülhetnek:

  •  Piaci bevezetése 2019 – 2020-ban várható.
  •  A Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance közös platformján alapul
  •  Méretben kicsit nagyobb lesz mint a jelenlegi ZOE
  •  50 kWh-s akkupakk
  •  109 LE motorok, opciósan 130 LE.
  •  400 km WLTP hatótáv
  •  CCS combo2 DC villámtöltés, maximum 100 kW teljesítménnyel
  •  Háromfázisú 22 kW-os AC töltés

A CCS szabvánnyal eddig legfőképp a német autóipar elektromos autóin találkozhattunk, ám ezentúl a Renault Zoe 2-ben is megtalálhatjuk majd ezt a lehetőséget, amint arról a Fastned egyik munkatársa meg is osztott egy képet Twitter csatornáján:

Külső tekintetében a L’Argus magazin a napokban mutatott be egy érdekes vázlatot és kémfotókat, amin pár apró, de annál hatásosabb változás figyelhető meg:

A belső is változásokon fog átmenni, aminek egyik legbiztosabb jele a műszerfal és annak környékéről felkerült kép:

Lesz tehát mit várni az új Renault Zoe esetében is!

Keresel egy helyet, ahol elmondhatod amit gondolsz? Ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/