Az Audi a Pebble Beach-en megrendezésre kerülő Concours d’Elegance nevű rendezvényen mutatta be legújabb tisztán elektromos koncepció autóját. Ami egyszerre versenyautó és teljesítményspecifikus ferdehátú, egyszóval egyedi!

Meglepő, hogy a négykarikás vállalat szándékosan mellőzte az autóból a félautomata vezetést lehetővé tevő rendszereket. Belső körökben a tervezők csak úgy hívták a modellt, hogy “Level Zero”, ezzel utalván a nulla szintű vezetéstámogató rendszerekre. Amúgy, a Audi PB18 e-tron fedélzetén hemzsegnek a technológiai fejlesztések. Ha szemből nézzük a modellt, akkor sportkupés hatást kelt, amolyan jövőbeli R8-as. Oldalról nézve pedig egy háromajtós hatchback köszön vissza, amelynek hosszan elnyúló szélvédővel és egy LED sávval ellátott csapott hátsó résszel került megépítésre.

Az Audi elárulta a specifikációkat a PB18-ról, melyet három darab elektromos motor hajt. Egy az első tengelyen került elhelyezésre, ez 201 lóerőt szolgáltat, míg kettő a hátsó tengelyen kapott helyet, amik további 604 lóerő előállítására képesek. Normál használat közben 671 lóerős teljesítménnyel és 830 Nm-es nyomatékkal bír a fenevad, azonban átmenetileg 764 lóerő is rendelkezésünkre áll, ha sport módba kapcsolunk. A gyártó szerint ezzel az extrával valamivel 2 másodperc fölött a 0-100-as gyorsulás könnyen hozható.

[ads_pro_ad_space id=”10″ max_width=”” delay=”” padding_top=”” attachment=”” crop=”” if_empty=”” custom_image=”” powered=”” show_ids=””][/ads_pro_ad_space]

Az energiát egy 95 kWh-s kapacitású szilárdtest akkumulátor tárolja, mindez pedig az új WLTP mérések szerint 500 kilométeres hatótávolságra is elegendő. Szükség esetén akár 15 perc alatt maximumra lehet tölteni az autót, köszönhetően a 800-voltos töltési rendszerének. A hatékonyság maximalizálása érdekében a fékezésből keletkező energia is hasznosításra kerül, ám a hagyományos tárcsák csak és kizárólag kemény fékezésekkor lépnek működésbe.

Az utastér moduláris megoldással született, melynek köszönhetően az alapvetően együléses PB18 akár kétülésessé is alakítható. Amikor csak a vezető ül az autóban, az ülés középen helyezkedik el, az előtte látható szélvédő pedig másodlagos funkcióként egy virtuális valóságra épülő rendszerrel karöltve akár az ideális pályaíveket is képes megjeleníteni. Akkor sincs azonban probléma, ha egy utas is beszállna az autóba, ebben az esetben ugyanis a vezetőülés és műszercsoport elcsúsztatható, így teremtve helyet a plusz egy fő számára. Ha már hely, említsük meg, hogy a futurisztikus kialakítás ellenére a PB18 470 literes csomagteret kínál, ami kis híján megegyezik a Volkswagen Golf által prezentálttal (492 liter).

[ads_pro_ad_space id=”6″ max_width=”” delay=”” padding_top=”” attachment=”” crop=”” if_empty=”” custom_image=”” powered=”” show_ids=””][/ads_pro_ad_space]

Mikor az elektromos tanulmányt bemutatták, akkor úgy tűnt, hogy maximum csak a stílusjegyek köszönhetnek vissza a jövő Audi modelljein, azonban a legfrissebb hírek szerint Bram Schot, Audi elnök-vezérigazgató rábólintott a sorozatgyártásra!

Nem lesz egy tömegtermék, mindössze 50 példány legyártását tervezik, azt is kifejezetten magas áron! Több mint valószínű, hogy az elkészített modellek nagy százaléka a későbbi haszonszerzés céljából speciális gyűjtőkhöz kerülnek. Viszont jó látni, hogy az Audi ennyire nyit az elektromobilitás felé!

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!