Az amerikai illetőségű Charge CCCV (C4V) bejelentette, hogy működőképes szilárdtest akkumulátort sikerült gyártaniuk, ami ráadásul már sorozatban is gyártható lesz 2019 második negyedévétől.

Hát igen, mint oly sokszor mondtuk már, a mai elektromos autózás egyik nagy problémája az akkumulátor. Pontosabban annak komolyabb fejlesztése. hiszen a ma használt lítium-ionos technológia már nem mai darab és bár folyamatosan csiszolgatják a gyártók, nagyon kell már a következő lépcsőfok. Ez a lépcsőfok pedig a nagyobb energiasűrűség elérése lenne, ami minél több energia tárolását jelenti ugyanazon méretű helyen.

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Ezért is várják sokan a szilárdtest akkumulátorok térhódítását, hiszen kutatások szerint ezzel a technológiával közel dupla annyi energiát tárolhatunk el közel azonos méretben, mint a ma használ lítiumos akkumulátorok.
A legújabb jelentkező a technológia úttörője címre pedig a C4V vállalat, akik szeptember 27-én New Yorkban mutatták be a nyitóképen is látható akkucellát a NY BEST 2018 Fall Conference nevű rendezvényen. Állításuk szerint már most is 380 Wh/kg, 700 Wh/L a cella tudása, de további finomítások után ez akár 400 Wh/kg, 750 Wh/L is lehet.

Itt azért el kell mondanunk, hogy a bemutatott cellát inkább mondhatnánk “fél szilárdtest akkumulátornak”, hiszen a folyékony elektrolit 80%-a szilárd halmazállapotú benne. Viszont a cég állítása szerint ezen cella gyártásának költségei alacsonyabbak lehetnének, mint a mai lítiumos celláké és nem kell hozzá kobalt, ami nem kis szó a mai nyersanyagárak mellett.

A legfontosabb állítás azért mégiscsak az, hogy a C4V szerint az ő celláikkal akár 70%-al is megnövelhető lenne a mai elektromos autók hatótávja!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]