Az újdonságok a rekuperációt és a gyorsulást érintik majd, de nem akárhogy!
Az elmúlt napokban két új funkció is napvilágra került az Audi első, szeptemberben érkező elektromos SUV-járól.
Az első a regeneratív fékezést, vagyis a rekuperációt érinti. Az Audi azt állítja ugyanis, hogy egy új fejlesztésüknek hála, akár 30%-al is megnövelhető a hatótáv a regeneratív fékezés használata esetén.
Hogy kell ezt érteni pontosan? Az Audi pár napja 4 db e-tron prototípussal vonult fel a kolorádói Pikes Peak hegyi versenyszakasz helyszínére, ám akkor még nem lehetett tudni, mi célból. Azóta hivatalos közleményben tudatták, hogy egy új, a regeneratív fékezés hatásfokát javító fejlesztést teszteltek az autókkal.
Állításuk szerint a regeneratív fékezés 30%-al is kitolhatja a hatótávot az e-tron esetében. A fékezéskori csúcsteljesítmény, ami visszatöltődik a rendszerbe 220 kW és 300 Nm, ez 70%-a a vezetés közben leadható teljesítménynek.
A Pikes Peak pályán való 19 mérföldes(31 km) leereszkedés során minden mérföld után 1 mérfölddel növekedett a megtehető hatótáv. Az út végére ráadásul hidegek voltak a fékek is, hiszen amennyire csak lehetett, az e-tron az első és a hátsó tengelyeken elhelyezkedő elektromos motorjait használta a lassításra. További előny, hogy a féktávolság is 20%-al csökken a regeneratív fékezés esetében.
A másik remek funkciója az autónak az úgynevezett „boost mode” lesz, amit a Tesla Ludicrous módjához hasonlíthatnánk, de mégis más. Az e-tron esetében ez azt jelenti majd, hogy egy rövid időre (8 másodperc) megkaphatjuk a két elektromos motor teljes teljesítményét, ami ezen autó esetében bizonyára „fejleszakítós” gyorsulásokat adhat a leendő tulajdonosának!
Számokban ez azt jelenti, hogy alapesetben a csúcsteljesítménye az autónak 265 kW lesz, 561 Nm nyomaték mellett, a végsebességet pedig a rendszer 200 km/h-ban maximalizálja. Azonban a boost mode bekapcsolása esetén a teljesítmény 300 kW-ra ugrik, 664 Nm nyomatékkal. A mód bekapcsolásához az előválasztót D-ből S-be kell majd kapcsolni és adni egy padlógázt az autónak! Az Audi szerint ezzel a móddal a 0-100km/h gyorsulás kevesebb, mint 6 másodperc alatt megvalósulhat!
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!