Izgalmas új részletek derültek ki az Audi e-tron funkcióiról

0

Az újdonságok a rekuperációt és a gyorsulást érintik majd, de nem akárhogy!

Az elmúlt napokban két új funkció is napvilágra került az Audi első, szeptemberben érkező elektromos SUV-járól.
Az első a regeneratív fékezést, vagyis a rekuperációt érinti. Az Audi azt állítja ugyanis, hogy egy új fejlesztésüknek hála, akár 30%-al is megnövelhető a hatótáv a regeneratív fékezés használata esetén.

Hogy kell ezt érteni pontosan? Az Audi pár napja 4 db e-tron prototípussal vonult fel a kolorádói Pikes Peak hegyi versenyszakasz helyszínére, ám akkor még nem lehetett tudni, mi célból. Azóta hivatalos közleményben tudatták, hogy egy új, a regeneratív fékezés hatásfokát javító fejlesztést teszteltek az autókkal.

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Állításuk szerint a regeneratív fékezés 30%-al is kitolhatja a hatótávot az e-tron esetében. A fékezéskori csúcsteljesítmény, ami visszatöltődik a rendszerbe 220 kW és 300 Nm, ez 70%-a a vezetés közben leadható teljesítménynek.
A Pikes Peak pályán való 19 mérföldes(31 km) leereszkedés során minden mérföld után 1 mérfölddel növekedett a megtehető hatótáv. Az út végére ráadásul hidegek voltak a fékek is, hiszen amennyire csak lehetett, az e-tron az első és a hátsó tengelyeken elhelyezkedő elektromos motorjait használta a lassításra. További előny, hogy a féktávolság is 20%-al csökken a regeneratív fékezés esetében.

[vc_video link=”https://youtu.be/wOVStiMDq-Y” align=”center”]

A másik remek funkciója az autónak az úgynevezett „boost mode” lesz, amit a Tesla Ludicrous módjához hasonlíthatnánk, de mégis más. Az e-tron esetében ez azt jelenti majd, hogy egy rövid időre (8 másodperc) megkaphatjuk a két elektromos motor teljes teljesítményét, ami ezen autó esetében bizonyára „fejleszakítós” gyorsulásokat adhat a leendő tulajdonosának!
Számokban ez azt jelenti, hogy alapesetben a csúcsteljesítménye az autónak 265 kW lesz, 561 Nm nyomaték mellett, a végsebességet pedig a rendszer 200 km/h-ban maximalizálja. Azonban a boost mode bekapcsolása esetén a teljesítmény 300 kW-ra ugrik, 664 Nm nyomatékkal. A mód bekapcsolásához az előválasztót D-ből S-be kell majd kapcsolni és adni egy padlógázt az autónak! Az Audi szerint ezzel a móddal a 0-100km/h gyorsulás kevesebb, mint 6 másodperc alatt megvalósulhat!

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!