Június elején mi is beszámoltunk arról, hogy a Porsche hivatalosan is kiválasztotta a nevét a teljesen elektromos modelljének amit eddig csak Porsche Mission E néven ismertünk. A Porsche hivatalos közleményben ismertette, hogy a végső elektromos modell a Taycan nevet kapja. Ezzel a lépéssel pedig még közelebb kerültünk a sorozatgyártáshoz.
Ám a név mellett szerencsére egyéb dolgokat is megtudhattunk, ugyanis Oliver Blume a Porsche vezérigazgatója elárulta, hogy a Taycan-t két villanymotor fogja hajtani, melynek összteljesítménye a 600 lóerőt és elérheti. Ma pedig a Porsche előrukkolt a végleges specifikációval is. Amiben közzé tették, hogy a Taycan nevű modelljük több mint 600 lóerőből (440 kW) gazdálkodhat az elektromos motoroknak köszönhetően. A 919 Hybrid versenyautóhoz hasonlón itt is két, egymással állandó szinkronban lévő e-motorokat alkalmaznak. Ezek állandó forgómozgással rendelkeznek, egyike a hátsó tengelyt hajtja a másik pedig az elsőt.
Ennek a bődületes adatnak köszönhetően az autó kevesebb mint 3.5 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100-ra, míg a 200-as tempóhoz pedig kicsivel kevesebb mint 12 másodpercre lesz szüksége az autónak.
Heiko Mayer, az villanymotorok projektmérnöke szerint az általuk alkalmazott fejlesztések és megoldások egy magas energiasűrűségű, kiváló teljesítményt és maximális hatékonyságot kínáló rendszert eredményeztek, amire értelemszerűen rendkívül büszkék a vállalatnál.
Az első tisztán elektromos Porsche sportautójának egyik legnagyobb előnye az akkumulátorokban rejlik aminek fajlagos energiatartalmuk 270 Wh/kg, ugyanis a gyártó közlése szerint a felhasznált technológiának és a gyorstöltés támogatásának köszönhetően mindössze négy percnyi töltési idő is elegendő lehet 100 kilométer megtételéhez. Persze, csak ha lesz a Porsche által kiépített nagy-teljesítményű töltőhálózat, amit terveik szerint 2019-ig meg is valósítanak. Ezek a nagy-teljesítményű töltők nem lesznek ingyen, erről már korábban nyilatkoztak.
A Taycan képes lesz 400 voltos töltésre is (22 kW), ami az itthoni publikus hálózatot maximálisan ki tudja használni, egyenáramú DC töltéssel pedig 350 kW-ig lehet tölteni az autót.
A Porsche úgy számol, hogy körülbelül 20 ezer példányt gyárthatnak le évente a Taycanból, ami hozzávetőlegesen kétharmada a jelenlegi 911-es értékesítési számoknak. Sajnos azonban az akkumulátor pontos méretét nem hozta a Porsche nyilvánosságra!