A kaliforniai központú, de kínai irányítás alatt álló startup a múlt héten jelentette be, hogy az első Faraday Future elektromos SUV, az FF91 már a tesztelések utolsó fázisában van.
Ezek a tesztek elsősorban az akkumulátorcsomag véglegesítését, a hőmérséklet menedzsment és a meghajtás részleteinek vizsgálatát jelenti. Kell is az alapos tesztelés, hiszen ez lesz a márka első, bemutatkozó modellje, hibázásnak nagyon nincs helye ilyenkor. Főleg, hogy az akkucsomag kapacitása 130 kWh és 3 elektromos motor is dolgozik majd a jármű mozgatásán, feltételezve, hogy igazak a kiszivárgott részletek.
A mostani, utolsó teszteket az amerikai Ohio-Államban lévő Transportation Research Center (TRC) nevű létesítményben végzik az autón, elsősorban autópálya-jellegű útvonalakon, 120 mérföld/óra (193km/h) sebességgel elvégezve azokat.
Chou Yeh (Senior Manager of Powertrain and Thermal Controls)is nyilatkozott, aki a titulusából adódóan a meghajtás és a hőmérséklet menedzsment fejlesztésének vezetője:
„Mindegyik teszt kiemelten fontos az FF91 tervezése kapcsán. Az FF91 prototípusának a fejlesztéseket célzó tesztjei segítenek kiküszöbölni az esetlegesen felmerülő problémákat, ezzel is emelve a jármű értékét.”
A Faraday Future elmondása szerint az „autópálya ciklus” nevű teszt során 250 km/h sebességgel haladnak az autóval 3 percen át, majd 120 km/h-val 2 percig. Ezek a ciklusok pedig 15 percen át folyamatosan ismétlődnek egymás után. Chou elmondása szerint ezekkel a tesztekkel az Autobahn-jellegű, agresszív vezetési stílust teszetlik az autón, ezzel együtt pedig az akkumulátorokon és a hajtásláncon is.
A másik teszt „Operation 120 mph” néven fut és gyakorlatilag egy 55 percen en át folyamatos, 14 körös autózást jelent a TRC 12km-es tesztpályáján, 190 km/h-s sebességgel.