A kaliforniai San Diegoban tevékenykedő vállalkozás elsősorban a múlt század közepe tájáról származó Volkswagen klasszikusokat újít fel az utolsó csavarig, ám a motortérbe már nem a belsőégésű erőforrás kerül vissza..
2012-ben állt össze a csapat egykori VW gépészekből, valamint restauráló szakemberekből és neki is fogtak első munkájuknak, ami ZelectricBug néven futott. A lenti videón is látható VW Beetle lett a kiválasztott, amit szakszerűen felújítottak és a motortérben is egy 100%-ban elektromos meghajtás foglalt helyet immár
Természetesen ha a megrendelő szeretné, akkor igény szerint bármilyen járművet át tudnak építeni elektromossá, de elsősorban az 1980 előtti VW modellek (Karmann Ghia, Transporter,) és a Fiat 500 az igazi hazai pályájuk.
Másik említendő projektjük a méltán híres Transporter, ebben az esetben egy 1964-es Type 2 került átalakításra, mely közel 130 km-es hatótávval rendelkezik, 160 km/h végsebesség mellett. Az ára 58.000 dollár, plusz a donorautó értéke.
Legújabb alkotásuk pedig egy 1974-es Volkswagen Type 181 átalakítása, ami a Zelectric csapatában a „Wild Thing” keresztnevet kapta.
- 38 kWh Lítium-ion LiFePO4 akkucsomag (576 Enerdel lítium cella)
- 128-160 km hatótáv
- Vállalt élettartam: ~250.000 km, 15+ év
- 6061-Alumínimum akkumulátortárolók
- AMR 3 fázisú, olajhűtéses versenymotor, 400 V
- Teljesítmény: 150 kW, 210 LE
- Nyomaték: 250 Nm
- Végsebesség: 190 km/h
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!