Július elején még arról számoltunk be, hogy a BMW a kínai CATL akkumulátorgyártóval egy szerződést írtak alá, melyben az állt, hogy az újonnan készülő bajor elektromos autókhoz a CATL szállítja majd az akkumulátort. Ekkor felmerült a lehetősége egy, a kontinensünkön felépítendő CATL akkumulátorgyárnak, ami akár Magyarországon is lehet azaz lehetett volna.
Ugyanis az akkumulátorokat gyártó kínai vállalat és a német kormány megegyezett tegnap. Ezzel együtt Európa egyik legnagyobb akkumulátorgyára kerül megépítésre Németországban, miután Angela Merkel német kancellár és Li Ko-csiang kínai miniszterelnök aláírta az erről szóló megállapodást. A gyár Türingia tartományban, Erfurt környékén kezdi majd meg működését. A megállapodás hátterében pedig a BMW is fontos szerepet játszhatott, hiszen első ügyfélként rögtön egy 4 milliárd eurós megbízással fordult a CATL nevű vállalathoz.
Ez az összeg két felé oszlik, 1,5 milliárd euró a Németországban elkészülő gyárhoz érkezik, míg 2.5 milliárd a kínai üzemhez kerül. Mint ismeretes a BMW-nek mindkét kontinensen szüksége van az akkumulátorokra – már csak azért is, mert a hamarosan érkező iX3 is Kínában kerül majd megépítésre. A BMW jelenlegi akkumulátorbeszállítója a Samsung SDI is a partnerek között marad, továbbá elképzelhető, hogy idővel egy harmadik vállalat is csatlakozni fog, hiszen az elektromos modellekre egyre nagyobb a kereslet.
A CATL a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója, akik közleményben tudatták, hogy az európai gyár megépítése csak az első lépés. Később szeretnék, ha az összes autógyártó tőlük szerezné be az akkumulátorokat.
Pletyka szinten a BMW a megrendelésen túl befektetést is eszközölt az Erfurtben épülő gyárban, ám ezt még hivatalosan nem hozták nyilvánosságra. Markus Duesmann, a BMW felvásárlásokért felelős vezetője elmondta, hogy egyelőre csak kutatási célú befektetés történt. Szó nincs arról, hogy a BMW saját magának akkumulátorokat gyártana. Egyelőre! A mostani beruházással mintegy 600 új munkahelyet teremtettek.